بررسی خیلی دقیق دستگاه لیزر مو بدن

لیزر بدن Philips Lumea BRI953 / 60 اولین دستگاه IPL خانگی در جهان است. در هر حال لیزر ازجمله روشهای پرطرفداری

توسط MOHAMADREZASITE در 7 مرداد 1401

لیزر بدن Philips Lumea BRI953 / 60 اولین دستگاه IPL خانگی در جهان است. در هر حال لیزر ازجمله روشهای پرطرفداری است که این روزها در بین خانمها برای داشتن پوستی شفافتر رواج یافته است. دکمه فلش یا نبض دستگاه دقیقاً در محلی که انگشتان شما قرار دارد قرار دارد که بهترین مکان برای این دکمه است. در طول انجام لیزر عینک مخصوص که به عنوان سپر عمل می کند به شما ارائه خواهد شد. این دستگاه مجهز به ۳ سری است که برای مناطق بزرگی مانند دست و پا ، صورت و مناطق محدود طراحی شده اند. با این حال، مانند تحریک پوست، این تغییرات موقتی بوده و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه و عوامل دیگر شایع ترین عوارض جانبی هستند. دستگاه از این سیستم برای تشخیص رنگ پوست و تنظیم شدت لیزر بر اساس آن استفاده می کند تا به پوست آسیب نرساند. شدت آسیب به عوامل متعددی از جمله مدت قرار گرفتن در معرض، طول موج پرتو، انرژی پرتو، و منطقه و نوع بافت در معرض پرتو بستگی دارد.که بستگی به تجهیزات دستگاه لیزر هم می باشد.

اثرات فتوشیمیایی تا حد زیادی به طول موج بستگی دارد. این مدل می تواند ۱۴۰،۰۰۰ چشمک زن ایجاد کند که در مقایسه با مدل های دیگر تعداد بسیار زیادی است. در پایان می توان گفت لیزر بدن فیلیپس Lumea BRI953 / 60 برای کسانی که می خواهند موهای بدن خود را در خانه لیزر کنند و نیازی به دستگاه های تخصصی ندارند بسیار مناسب است. به این ترتیب کاربر می تواند به راحتی کل بدن خود را در خانه لیزر کند. در ضمن امکان دارد که لیزر مو باعث از بین بردن فولیکول مو شود، به همین علت نیز بقیه نواحی پوست را حرارت نمیدهند. سلولها به دمای حدود 70 درجه سانتیگراد می رسند که باعث آسیب دائمی می شود. اثرات صوتی، ناشی از یک موج شوک مکانیکی است که از طریق بافت پخش می شود و در نهایت به بافت آسیب می رساند. این محصول فقط با باتری قابل شارژ کار می کند ، بنابراین شما همیشه باید آن را شارژ کنید اما علاوه بر این ویژگی ، عدم اتصال به برق استفاده از آن را بسیار آسان می کند.

زیرا دستگاه های جدیدتر مثل دستگاه هایی که شرکت رابین مدیکال وارد می کند، معمولاً دارای ویژگی های ایمنی بیشتری برای کاهش سوختگی هستند. در صورت تمایل ، متخصص پوست نیز اقدامات کاهش درد را اعمال می کند. قبل از لیزر موهای زائد ، پزشک ابتدا پوست بدن را که باید درمان شود خنک می کند تا حساسیت آن به درد کمتر شود. سه تا چهار هفته قبل از لیزر موهای زائد ، باید از آفتاب گرفتن یا رفتن به سالن آرایشگری جهت برنزه کردن پوست خودداری کنید ، زیرا پوست برنزه نور لیزر را جذب می کند تا به ریشه مو نرسد. به عنوان مثال، خطر سوختگی برای یک فرد با پوست روشن و موهای تیره بسیار کم است زیرا سطح ملانین در پوست اطراف پایین است. از طرف دیگر ، اگر پوست بسیار تاریک باشد ، نور لیزر حتی به ریشه مو نمی رسد ، بلکه در سطح پوست جذب می شود ، که می تواند منجر به سوختگی شود.

همچنین ممکن است شخص پس از انجام لیزر دچار تورم و عفونت پوستی شود هر چند که این مشکل ( عفونت ) بسیار نادر است. سوزش کلی باید ظرف چند ساعت پس از لیزر از بین برود. در هر صورت ، برای اطمینان از لیزر موهای زائد و حرفه ای توسط پزشک ، باید مبلغی را هزینه کنید ولی نه دریافت هزینه بسیار بالا به عنوان کار عالی محسوب می شود نه ارزانی را کار غیرقابل قبول قضاوت کنید. در ادامه این مقاله به بررسی انواع عوارض لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت. چنانچه برای اولین بار میخواهید لیزر انجام دهید بهتر است در انتخاب خود دقت بسیار زیادی داشته باشید.میتوانید در مقاله های بعدی جوانسازی پوست، لیفت با نخ ،و… شکل ظاهری Lumea BRI953 / 60 شباهت زیادی به سایر مدل های فیلیپس دارد. برای به حداقل رساندن احتمال ایجاد اسکار، مهم است که تمام دستورالعمل های پس از درمان را به دقت دنبال کنید.

از بین بردن مو از نظر متخصص پوست تا حد ممکن فردی است و درمان متناسب با نوع مو شخص انتخاب می شود.متخصصان این روش را برای از بین بردن مو به طور دائمی ، آرام و تقریباً بدون درد می دانند. سعی کنید از کیسه های یخ برای کمک به کاهش تورم و هر گونه درد استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست بدن ، این دستگاه می تواند در ۵ سطح انرژی ، نور تابشی را در مناطق مختلف بدن منتشر کند. از دیگر عوارض جانبی که ممکن است در لیزر برای فرد ایجاد شود، سوختگی پوست و یا بیرنگی پوست، ایجاد جوش، تورم پیرامون فولیکول مو و همچنین عفونت است. ملانین موجود در پوست، در افراد با پوست تیره تر، با ملانین موجود در فولیکول مو رقابت می کند. یعنی لکه های روشن تری پس از لیزر در پوست آن ها ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض پرتو لیزر موهای زائد همچنین ممکن است باعث ایجاد اثرات فتوشیمیایی در هنگام تعامل فوتون ها با سلول های بافت شود.

مهم است که این عینک را همیشه در طول درمان روی چشم خود قرار دهید تا از چشمان شما در برابر قرار گرفتن در معرض نور لیزر محافظت کند. علاوه بر این ، درمان موهای بلندتر بسیار دردناک تر است. موهای بلوند روشن ، خاکستری و سفید حاوی ملانین بسیار کمی هستند یا به هیچ وجه ملانین ندارند به طوری که نمی توانند نور را جذب کنند. کسانی که این روش موهایشان را به طور دائم از بین می برد معمولاً برای همیشه از این لحاظ در آرامش خواهند. با این حال ، در اکثر موارد ، لیزر موهای زائد بسیار خوب عمل می کند. بنابراین ، گرفتن آن بسیار آسان است و دست را خسته نمی کند. اصول ارگونومی در طراحی این دستگاه رعایت شده است. هنگامی که پوست بهبود یافت، ممکن است در برخی افراد برای دو تا چهار هفته پوست به رنگ صورتی در آید یا حساس به نور خورشید باشد. اگر علائمی فراتر از تحریک جزئی را تجربه کردید یا اگر عوارض جانبی بدتر شد، باید به مختصص پوست مراجعه کنید. درمانهای لیزری مو که توسط متخصصین پوست ارائه میشوند، باعث جلوگیری از رشد موهای جدید فولیکولها می شوند. همچنین عملکردهای ارائه شده دستگاه ، استفاده از آن را کاملاً ساده و ایمن می کند.

اگر بخواهیم مثالی از دستگاه برش لیزری با عملکردهای پیشرفته ارائه دهیم ، SC2006 یکی از آنهاست. علاوه بر این ، چون اشعه ماورا بنفش برای پوست مضر است ، یک فیلتر محافظ برای این اشعه ها برای SC2006 در نظر گرفته شده است. مو باید ضخامت مشخصی داشته باشد تا اشعه بتواند آن را تشخیص دهد. حتی در روزهای آفتابی زمستان ، مطمئن شوید که پوست تحت درمان با فاکتور محافظت در برابر آفتاب به میزان کافی در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت شده است. به این ترتیب دیگر کاربر نیازی به استفاده از راه حل های دیگر برای از بین بردن موهای بدن ندارد. برای اطلاع از هزینه های لیزر موهای زائد در کلینیک جوان بوکان تحت نظر متخصص پوست به صفحه تعرفه ها مراجعه نمایید. همچنین باید از کرم موبر خودداری کنید ، زیرا دستگاه هایی که این عمل را انجام می دهد به عنوان راهنمای نور به مویی قابل مشاهده نیاز دارد. البته این محصول فیلیپس مانند سایر دستگاه های لیزری برای موهای سفید ، خاکستری ، بلوند روشن و قرمز قابل استفاده نیست و برای پوست های تیره مناسب نیست.

خیلی اوقات عوارضی که توسط فرد ناآگاه در شخص ایجاد می شود ممکن است حتی قابل درمان نیز نباشد. لیزر ممکن است چه عوارضی در پی داشته باشد؟ لیزر بدن فیلیپس Lumea BRI953 / 60 برای لیزر در تمام نواحی بدن طراحی شده است. لیزر موهای زائد یک عملکردی است که در طی آن موهای ناخواسته در نواحی مختلف در بدن مانند صورت، پشت لب، پیشانی، گوش و گردن، شکم و ناحیه تناسلی، چانه و گونه رشد مینماید، از طریق پالسهای لیزر، فولیکول موجود بر روی مو از بین میرود. از آنجایی که این روش ، مانند سایر روش های از بین بردن موهایی زائد ، در صورتی که نادرست انجام گیرد می تواند به سرعت منجر به آسیب های پوستی ، به ویژه سوختگی شود ، بنابراین شما باید همیشه این کار باید توسط یک متخصص پوست با تجربه انجام شود. متخصصین پوست از دستگاه لیزر بهینه با توجه به نوع موی مربوطه برای لیزر موهای زائد استفاده می کنند.

حداقل 14 روز قبل از لیزر موهای زائد ، دیگر نباید موهای زائد را تحت اپیلاسیون ، یا انها را از پوست خارج کنید. موهای ناحیه ای که لیزر می شوند را باید یک روز قبل تراشید. با این حال ، اگر حساسیت خاصی یا آلرژی دارید ، لطفاً قبل از آن با پزشک خود صحبت کنید. در بالای دستگاه می توانید دکمه های کنترل میزان صدا و نشانگرهای آنها ، دکمه پاور و نشانگر شارژ دستگاه را مشاهده کنید. زیرا ریشه های مو را یکبار برای همیشه از بین می برد. لیزر فقط می تواند آن دسته از ریشه های مو را که در مرحله رشد هستند غیرفعال کند. اگر پوست روشنی دارید، به احتمال زیاد لکه های تیره تری پس از انجام لیزر موهای زائد تجربه خواهید کرد. اثرات آن می تواند از سوختگی خفیف پوست تا آسیب غیرقابل برگشت به پوست و چشم متغیر باشد. اما زمانی که سطح پوست مختل شده باشد، امکان پذیر است. بنابراین ، امکان تغییر تصادفی تنظیمات دستگاه در هنگام چشمک زدن توسط کاربر بسیار کم است.

لیزر بهصورت طبیعی میتواند موهای سیاه و یا قهوهای را از بین ببرد و توانایی از بین بردن موهای رنگی را ندارد و عملکرد لیزر بر روی موهای خشن بسیار بهتر است و نتیجه بهتری را بعد از لیزر ایجاد مینماید. کسانی که موهای بلوند تیره ، قهوه ای و سیاه دارند روی پوست سفید تا قهوه ای تیره م effectiveثر هستند. عکس این موضوع در مورد افرادی که پوست تیره دارند ممکن است اتفاق بیفتد. همچنین افرادی که پوست تیرهتری دارند یا پوست خود را برنزه کرده اند ، بیشتر دچار سوختگی میشوند. اما افرادی هستند که لیزر درمانی برای آنها موثر نیست. لیزر برای هر نوع موی مناسب نیست! این دستگاه مجهز به حسگر SmartSkin است که رنگ پوست را تشخیص داده و شدت لیزر را بر اساس آن تنظیم می کند. به این ترتیب دیگر کاربر نگران تمام شدن شارژ نخواهد بود. همچنین می تواند دستگاه را شارژ کرده و آزادانه در حالت بی سیم از آن استفاده کند. برای اینکه همه ریشه های مو بی اثر شود ، بین سه تا ده جلسه در فواصل چهار تا ده هفته طول می کشد. برای انجام این کار ، لیزر نور پر انرژی با طول موج مشخص را از طریق پوست به ریشه های مو (فولیکول ها) هدایت می کند.

دستگاه های لیزری که به درستی استفاده نمی شوند بالقوه خطرناک هستند. اما دکمه های دیگری نیز روی دستگاه وجود دارد که مربوط به تنظیمات آن است. پس از لیزر موهای زائد ، به منظور جلوگیری از اختلالات رنگدانه ، باید به مدت سه تا چهار هفته از آفتاب و آفتاب گرفتن جلوگیری کنید. سوختگی پوست می تواند ناشی از تماس لیزر برای مدت طولانی با پوست و خنک‌کننده نامناسب باشد. این روش همچنین با عوارض جانبی طولانی مدت مرتبط نیست. با این حال ، لیزر موهای زائد برای هر نوع مویی مناسب نیست. خطرات عوارض جانبی ناشی از لیزر با نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از درمان متفاوت است. حذف موهای زائد با نور پالس دار شدید: در این روش کاهش رشد مو بعد از 6 ماه در لیزرهای الکساندریت در حدود 60 درصد، لیزرهای دیود 70 درصد، IPL نیز در حدود 60 درصد است. بدینصورت که با انتخاب یک طولموج از نور و پالس مدتدار برای به دست آوردن اثر مطلوب بر روی بافت مو است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن