محققان دانشگاه اموری دانشگاه مریلند دانشگاه و کنگ Hong دانشگاه علم و فن آوری چاپ مقاله جدید در مجله بازاریابی که دوباره به بررسی کلاسیک سفر مشتری مدل از یک دیدگاه اجتماعی با تاکید بر اجتماعی تأثیرات انتظار در هر مرحله از این سفر و در این سفر از مراحل..

مطالعه آینده در این مجله بازاریابی با عنوان “سفر با همراهان: اجتماعی مشتری سفر” و نوشته شده توسط Ryan همیلتون Rosellina فرارو کلی Haws و Anirban Mukhopadhyay.

سفر مشتری مدل های بازگشت بیش از 100 سال به اولین روز از بازاریابی به عنوان یک رشته. این مدل شکستن مشتری راه برای خرید و فراتر از آن به گام گسسته و یا مراحل و ثابت کرده اند قابل ملاحظه ای مفید برای بازاریابی دانشگاهیان و پزشکان. این سفر در مدل های مختلف متفاوت است یک معامله بزرگ در ویژگی های خود را, اما آنچه تقریبا تمام برداشت قبلی از مشتری سفر مشترک است این تصویر از یک سفر فردی. همیلتون توضیح میدهد: “در حالی که مشتریان قبلی سفر مدل باید اذعان کرد که ممکن است تاثیر اجتماعی دیگران در مشتریان ما رویکرد منحصر به فرد به دلیل آن را به طور کامل ادغام اجتماعی را تحت تاثیر قرار. این رویکرد اجتماعی مربوطه به خصوص با توجه به فن آوری راه تسهیل بیشتر و مختلف اجتماعی را تحت تاثیر قرار در طول سفر مشتری.”

طبیعت و نوع تأثیرات اجتماعی متفاوت هستند. این مقاله هایش با این تنوع با سازماندهی اجتماعی را تحت تاثیر قرار در سفر مشتری همراه یک فاصله اجتماعی پیوسته. این محققان نشان می دهد که فاصله اجتماعی تشکیل شده است در درجه اول از پنج ابعاد: تعداد اجتماعی دیگران حدی که دیگر شناخته شده است, زمانی و حضور فیزیکی و عضویت در گروه و قدرت روابط. آنها همچنین نشان می دهد که این ابعاد همگرا به شکل جهانی مفهوم فاصله اجتماعی, اما نه همه ابعاد نیاز به در به پایان می رسد افراطی پیوسته برای اجتماعی دیگر به عنوان تفسیر به طور کلی بیشتر پروگزیمال یا دیستال. بلکه یک مزیت از عوامل تعیین خواهد کرد که چگونه نزدیک اجتماعی دیگر است که تصور می شود.

دیستال اجتماعی دیگران می تواند گروه های بزرگتر و یا کل جامعه که اعضای آن ممکن است از تشخص و حال موقتی پروگزیمال یا حتی شناخته شده به مصرف کننده. هنگامی که یک دیستال دیگر این است که یک فرد آن را تمایل به کسی که مصرف کننده نمی داند که شخصا مانند یوتیوب مدرس یا ناشناس نظر نویسنده است. برای مثال یک تعطیلات-برنامه ریزی مصرف کننده ممکن است تحت تاثیر دیستال اجتماعی دیگران از جمله بررسی بر روی یک وب سایت سفر به نمایندگی از بسیاری نسبتا ناشناخته عدم حضور فیزیکی اجتماعی با دیگران تنها ضعف روابط اجتماعی و بعید است که عضویت در یک به آسانی قابل شناسایی در گروه.

پروگزیمال اجتماعی دیگران به طور معمول خاص تشخص دیگران که ارائه متمایز گسسته بند بند ورودی به کانونی مشتری سفر. آنها تمایل به نزدیک در شرایط زمانی و نزدیکی فیزیکی اعضای مشتری در گروه و روابط قوی به کانونی مصرف کننده. برای مثال همان تعطیلات-برنامه ریزی مصرف کننده ذکر شده در بالا ممکن است تحت تاثیر ورودی از یک پروگزیمال اجتماعی دیگر مانند یک دوست صمیمی به نمایندگی از یکی از شناخته شده و از لحاظ جسمی در حال حاضر در گروه عضو قوی و روابط اجتماعی.

شاید اساسا اجتماعی سفر یکی در جایی که دو یا بیشتر مصرف کنندگان سفر با هم. با توجه به فاصله اجتماعی استمرار زمانی که یک آستانه خاص است پیشی اجتماعی دیگران ممکن است گنجانیده شده و به تصمیم گیری واحد (DMU) خود را ایجاد یک سفر مشترک مشخص می شود وابستگی متقابل در اکثر یا تمام مراحل سفر مشتری. این نتایج در یک pluralized DMU که در آن دو یا چند نفر در سفر مشترک-تصمیم مشترک-مصرف سفر با هم. تصمیم گیری در چنین شرایطی است که کیفیت متفاوت به این دلیل که اعضای DMU را وابسته آب و برق و هر یک از اعضای DMU ممکن است در هر مرحله از سفر, پایگاه خود پاسخ در پاسخ دیگر. به دلیل ارتباط پویایی است که باید مدیریت مشترک سفر پیچیده و متمایز از سفر های فردی.

کلید مدیریتی مسائل در سراسر کل اجتماعی سفر مشتری شامل چه زمانی و چگونه برای تبدیل شدن به درگیر در آنچه که ممکن است در غیر این صورت توان مصرف کننده به مصرف کننده-تنها فعل و انفعالات. ملاحظات ممکن است شامل: هنگامی که و چگونه شرکت ها باید پاسخ منفی نظرات مشتریان و یا رسانه های اجتماعی تماس استراحتی که به برجسته رسانه های اجتماعی تاثیر گذار است که به طور ضمنی یا به صراحت حمایت یک محصول چگونه به مدیریت “حمایت” پست های وبلاگ و هنگامی که به ارائه “اصلاحی” اطلاعات زمانی که مصرف کنندگان در معرض نامطلوب محصول اطلاعات توسط همسالان خود. از علاقه خاص به بازاریابان نفوذ اجتماعی ممکن است مورد استفاده برای اشاره کردن مصرف کنندگان از ارزیابی به تصمیم گیری. فن آوری افزایش یافته است که تعدادی از نظرات که خرس بر مشتری سفر و حتی شروع به قرار دادن خود را به عنوان یک تصمیم سیستم پشتیبانی جایی که مشتری و هوش مصنوعی (AI)-فعال عامل مانند یک chatbot هم رسیدن به یک تصمیم نهایی است. شرکت ها باید با دقت نظر خود را در استفاده از هوش مصنوعی فن آوری های شرکت به طور خاص به پیامدهای اجتماعی.

###

مقاله کامل و نویسنده اطلاعات تماس موجود در: https://doi.org/10.1177/0022242920908227

در مورد مجله بازاریابی

این مجله بازاریابی توسعه و انتشار دانش در مورد دنیای واقعی بازاریابی سوالات مفید برای محققان و آموزگاران و مدیران و سیاست گذاران و مصرف کنندگان و دیگر اجتماعی ذینفعان در سراسر جهان است. منتشر شده توسط انجمن بازاریابی آمریکا از زمان تاسیس آن در سال 1936 JM نقش قابل توجهی در شکل دادن به محتوا و مرزهای بازاریابی نظم و انضباط. کریستین Moorman (T. Austin, سهره, Sr., استاد مدیریت کسب و کار در شیکاگو غرفه دانشکده کسب و کار دانشگاه دوک) به عنوان زمان سردبیر. https://www.ama.org/jm

در مورد American Marketing Association (AMA)

به عنوان بزرگترین فصل بازاریابی مبتنی بر ارتباط در جهان, AMA, است, اعتماد, بازاریابی و فروش حرفه ای برای کمک به آنها را کشف آنچه در آینده در این صنعت است. آما یک جامعه از شعبههای محلی در بیش از 70 شهرستانها و 350 دانشگاه در سراسر شمال امریکا است. آما به برنده جایزه محتوای PCM® گواهینامه های حرفه ای برتر, مجلات علمی و صنعت پیشرو رویدادهای آموزشی و همایش ها. https://www.ama.org

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! مسئول صحت اخبار منتشر شده به EurekAlert! با کمک موسسات و یا برای استفاده از هر گونه اطلاعات از طریق EurekAlert سیستم.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de