کروناویروس و اوج: آیا شیوع ما را بیشتر سخاوتمندانه ؟


هنگامی که تمیز کننده جثه ساراگوسا به پایان رسید کار خود را در خانه او شد شگفت زده برای پیدا کردن او می خواهم دریافت $100 نکته در Venmo.

“گفتم:” هی شما ساخته شده است یک اشتباه’ – شما فرستاده اضافی صفر” اما مشتری به او گفت که او می خواهم او داده زیادی نکته “برای کمک به شما و خانواده خود را در این زمان دشوار است.”

آقای ساراگوسا کسب و کار کاهش یافته است به طور چشمگیری از بیماری همه گیر کوروناویروس ضربه زدن به ما است. در حال حاضر او تنها یک کار تمیز کردن و نیاز به اقدامات احتیاطی اضافی از جمله حجاب کامل بدن coverall, یک ماسک و دستکش و شستن هر قطعه از تجهیزات تمیز کردن قبل از شروع یک کار.

او را متوجه خود مشتریان به طور منظم در حال اوج او بیشتر – چیزی که او را سپاسگزار است. “بسیاری از مردم نکته من معادل یک ساعت اضافی کار به دلیل آنها از من می دانید که بسیاری از مشاغل” او می گوید:, و اضافه کرد که این نکات باید به او کمک کرد تا پرداخت اجاره.

بوده است وجود دارد مشابه گزارش سخاوتمندانه اوج – گاهی اوقات بسیار سخاوتمندانه – در سراسر ایالات متحده به عنوان شروع به دوباره باز کردن.

در Austin, تگزاس, یک رستوران بازگشایی در 30 مارس – و یک مشتری چپ $1,300 به کارکنان به عنوان یک “خوش آمدید” نکته.

برخی از برنامه های تحویل هم متوجه افزایش در راهنمایی از همه گیری آغاز شد.

“شام هستند که سخاوتمندانه تر با راهنمایی های خود را به رانندگان با صد نکته در سراسر Grubhub و بدون درز رفتن تا نزدیک به 15 درصد” سخنگوی خدمات تحویل مواد غذایی به بی بی سی گفت.

  • Coronavirus: چگونه می تواند به من کمک کند ؟
  • باید نکات ممنوع در رستوران?

در ضمن Instacart گفت که مشتری راهنمایی شدند تا 99% و خریداران درآمد از راهنمایی تا به حال نزدیک به دو برابر و پس از شروع شیوع.

سخنگوی grocery delivery service گفت که در ماه مارس و 97 درصد از تمام سفارشات شامل یک نکته – و ممکن است این رفته بود تا بیشتر به 99%.

این افزایش می تواند تا حدودی به دلیل بزرگتر مواد غذایی سفارشات – یا امید مردم برای اطمینان از سفارشات خود را برآورده می شوند. اما مواردی وجود دارد از روشن شدن نوع دوستی بیش از حد که در آن مردم با توجه به بزرگ راهنمایی برای غریبه ها بدون انتظار هر چیزی در بازگشت.

مجازی نکته کوزه راه اندازی شده اند در کشورهای در سراسر ایالات متحده برای کمک به کارکنان خدمات که از کار با بسیاری از مردم متعهد به ارسال یک نکته هر زمان که آنها خود را یک نوشیدنی در صفحه اصلی.

یکی مجازی, نکته, سایت ServiceIndustry.راهنمایی بیش از 75,000 کارگران خدمات در پایگاه داده خود را. داوطلبان دامپزشک برنامه های کاربردی برای اطمینان از آنها از خدمات کارکنان و بازدید کنندگان را به سایت داده می شود جزئیات یک کارگر در تصادفی که آنها می توانید انتخاب کنید به نکته.

مدیر سایت جن گریگوری می گوید: بیش از 120 ، 000 راهنمایی شده اند ساخته شده است پس از راه اندازی وب سایت در 17 مارس.

در حالی که سایت نیست به طور رسمی پیگیری نکته مقدار “من فکر می کنم برخی از مردم در حال اوج بسیار سخاوتمندانه – من شنیده ام از کارگران دریافت تصادفی $100 $50 نکته” Ms گرگوری که همچنین یک عضو Chattanooga نوشیدنی داد, می افزاید:.

پس چه انگیزه این سخاوت و می توانید آن را تاریخ و زمان آخرین ؟

مایکل لین یک استاد رفتار مصرف کننده و متخصص در اوج در دانشگاه کرنل می گوید: او تعجب نیست که مردم به نظر می رسد به اوج بیشتر از حد نرمال است.

“یکی از دلایلی که مردم نکته این است که به لحاظ مالی کمک ارائه دهنده خدمات و همه گیر ممکن است افزایش برداشت های مصرف کنندگان که کارگران خدمات نیاز به کمک مالی” او می گوید.

“یکی دیگر از دلایل مردم نکته این است که به مردم برای جبران خدمات و افزایش خطر از کار در طول همه گیر ممکن است افزایش برداشت های مصرف کنندگان از آنچه عادلانه نکته است.”

او می افزاید: “در بسیاری از انگیزه های پشت اوج – برخی از مردم نکته از حس وظیفه به عنوان یک تعهد اجتماعی و یا برای دریافت خدمات خوب در آینده – اما بزرگترین انگیزه برای دیدار با انتظارات اجتماعی.”

در همین حال مایکل نورتون, یک استاد اقتصاد رفتاری در دانشکده کسب و کار هاروارد می گوید که وجود دارد خاص باعث شود که مردم نکته – و برخی از می تواند به ویژه در یک بیماری همه گیر.

“در کل از دیدن کسی که در حال اوج گرفتن اعتبار برای خوب بودن… باعث می شود مردم رفتار سخاوتمندانه,” او می گوید.

این ممکن است کمتر رایج در حال حاضر اکثر خدمات ارائه تماس رها کردن و خیلی اوج در حال انجام از راه دور.

  • Coronavirus زیان کار و هزاره نفرین’
  • ما تا به حال دست تکان دادن دوباره ؟

وجود دارد یکی دیگر از قدرتمند عامل تاثیر می گذارد که چگونه مردم را.

“ما دوست داریم احساس کنیم با ما دادن که ما با داشتن یک تاثیر” پروفسور نورتون می گوید. در حالی که اهدای پول برای تحقیقات پزشکی است با معنی برای مثال بسیاری از مردم پیدا کردن آن “را احساس نمی کند بسیار تاثیرگذار به دلیل مشکل بزرگ است”.

در مقابل “با اعمال کوچک از سخاوت شما تاثیر مستقیم – شما می دانید چه یک گارسون یا پیشخدمت می سازد و می دانم که اگر شما آنها را بزرگ نوک آن تاثیر بر امور مالی خود را.”

“شما می توانید ببینید که چرا در زمانی که مردم احساس ناتوانی و کمی خارج از کنترل آنها می خواهم به کمک یک روش ملموس.”

البته نه هر کس تبدیل شده است سخاوتمندانه تر به عنوان یک نتیجه از این بیماری همه گیر – برخی از Instacart خریداران کاهش یافته است قربانی برای “tip-baiting” – که در آن یک مشتری وعده یک نکته برای افزایش شانس خود سفارش گرفته و سپس لغو نکته پس از تحویل ساخته شده است.

Instacart تاکید شده است که تنها در حدود 0.5 درصد از سفارشات تا به حال نکات تطبیقی پس از زايمان – اما خریداران باید توضیح داد که چگونه مأیوس کننده این احساس به ویژه هنگامی که آنها در معرض خطر سلامت خود را برای یک کار.

آن را نیز سخت به بگویید که آیا مردم ادامه خواهد داشت سخاوتمندانه با راهنمایی در طول زمان به خصوص اگر اقتصاد همچنان به کاهش و بودجه خود را دارند در حال فشرده. و این خطر وجود دارد توجه خود را خواهد شد در نهایت در جای دیگر بروید.

Ms گرگوری از serviceindustry.نکته اشاره می کند که “ما شاهد خیلی بیشتر اوج در ابتدا از ما در حال حاضر”.

زمانی که سایت راه اندازی شد در ماه مارس آن را به حال به عنوان بسیاری از 710,000 نمایش در یک روز اما ترافیک در حال حاضر کاهش یافته و به حدود 4000 روزانه views.

او فکر می کند همه گیر است درخشید نور “بسیار نازک حاشیه” که مواد غذایی و آشامیدنی کسب و کار و مشکلاتی که بسیاری از کارکنان خدمات صورت مالی.

پخش رسانه ای است که بر روی دستگاه شما پشتیبانی نشده

“من فکر می کنم این تاثیر می گذارد که چگونه اوج اتفاق می افتد در آمریکا در آینده – و من امیدوارم که ما را تا پایان با یک مقدار عادلانه تر سناریوی رفتن به جلو که در آن مردم می توانند یک دستمزد زندگی می کنند و نکات لازم نیست خود را تشکیل می دهند اصلی درآمد.”

در همین حال پروفسور نورتون استدلال می کند: “وجود یک بدبینانه نظر انسان است که ما نوع خودخواه و خود علاقه مند – و البته ما می باشد که راه اما انسان نیز قادر به فوق العاده ای سخاوت.”

حتی در زمان بحران و شرایط اضطراری زمانی که شما می خواهم انتظار مردم به ترین خودخواه گاهی اوقات می تواند “بی درنگ مردم را به حتی بیشتر سخاوتمندانه” او می گوید.

این یک پدیده شناخته شده به عنوان “کلی متقابل” که به معنی مردم را به دیگران حتی زمانی که وجود ندارد آشکار مستقیم به نفع خود.

“گاهی اوقات ما رفتار سخاوتمندانه در راه چون ما احساس می کنیم که اگر ما در حال زندگی در یک جامعه که در آن مردم به یکدیگر کمک می کنیم همه بهتر خواهد بود.”

tinyurlis.gdulvis.net

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>