‘من سمت چپ من campervan در آرژانتین’

تصور کنید که شکستن رایگان. شما به فروش اموال خود را, خرید ون, بسته آن را با آنچه شما نیاز دارید و بروید. برای ماه ها یا سال شما زندگی می کنند یک زندگی صرفه رفتن در هر کجا که شما می خواهید. اما برای هزاران نفر ساخته شده است که این رویا را به واقعیت coronavirus آورده و آنها را به طور ناگهانی متوقف می نویسد: پائولا عزیز و چپ آنها رشته با یک ون و یک vanload از کیت در سمت دور از جهان است.

برای Radka و Ivar این طرح شروع به شکل زمانی که آنها ملاقات کرد در سال 2016. هر دو کار به عنوان مراقبین شخصی برای یک معلول در تروندهایم مرکزی نروژ, آنها عبور مسیرهای به عنوان او به پایان رسید شیفت شب و وی را برای روز.

“ملاقات ما برای پنج دقیقه به تغییر شیفت. من بسیار جذاب در صبح” جوک Radka.

“و سپس شما می توانید اقامت با صبحانه گاهی” Ivar می افزاید.

Radka بود و با تجربه تر مسافر. او قبلا hitchhiked شده از روسیه به جنوب شرق آسیا و آماده برای انجام همان را از آرژانتین به آلاسکا. اما پس از سقوط در عشق با Ivar بود که در روند بازآموزی به عنوان یک پرستار او در مواجهه با یک معضل است.

“وجود دارد مقدار زیادی از مکالمات. من گفت: “شما باید به من قول بدهی که هنگامی که شما در حال انجام مطالعه شما برو با من.’ این یک معامله شکن و Ivar به تصویب رسید رویای من بسیار به سرعت!,” او می گوید.

در ضمن Radka در زمان شش هفته سفر به پاتاگونیا با یک دوست در یک نقطه hitched آسانسور با یک زن به نام سیلویا از یوشوایا در آرژانتین, جهان جنوبی شهر است. آنها باقی ماند و سه سال بعد این امر به نوبه خود مهم سکته مغزی شانس.

Radka و Ivar طرح به آرامی بدل از کوله پشتی سفر به آمریکا توسط ون و آنها را برداشت دست دوم تویوتا Hiace. با کمک از Radka پدر آنها ساخته شده است یک پایه تخت و آشپزخانه در پشت, و ذخیره سازی برای دنده خود را – از جمله کوهنوردی و freediving تجهیزات دوچرخه و یک بادی قایق رانی.

“ما نیاز به یک ون به دلیل Ivar یک shedload از مسائل ورزشی می گوید:” Radka. “بلکه آن آزادی آن است. زمانی که ما در داخل ون با گاز برای دو ماه و غذا برای چند هفته ما می تواند کاملا خاموش شبکه. ما فکر این امر می تواند بزرگ به راحتی و توانایی رانندگی در هر کجا که ما می خواهیم.”

Ivar که می خواهم قبلا صعود مربی سخت مطالعه برای رشته پرستاری و آنها کار می کرد “هر کار که راه ما آمد” را به صرفه جویی در پول می گوید Radka, که اغلب پایان یک شب و رفتن به انجام تمیز کردن شغل قبل از چهار ساعت جلوتر از آینده شيفت شب.

او توسعه یافته وحشتناک مشکلات خواب او می گوید: “من سوخته و ساخته شده خودم بیمار است. اما من آن را انجام داد زیرا من یک رویا بود و من می خواستم به آن را به حقیقت می پیوندند.”

در تب و تاب آماده سازی, آنها هنوز هم در ساخت آخرین لحظه تغییرات ون در بعد آنها سوار آن را به پورت در آلمان برای سفر خود را در سراسر اقیانوس اطلس و از طریق کانال پاناما به شیلی.

شش هفته بعد در اوایل ژانویه آنها در سن آنتونیو به آن را جمع آوری و شروع به خود را در سفر حماسی. این ارتفاع تابستان و طرح خود را به حلقه پایین سرعت باهستگی به نوک جنوبی آرژانتین – نمادین شروع از یک به دو سال سفر – و سپس درایو را از شمال به آلاسکا.

بنابراین توقف اغلب آنها به آرامی به ریاست جنوب با بهره گیری از افزایش در شیلی جزیره Chiloé و آرژانتینی نوردی hub ال چلتن و سفر به 5 کیلومتر-گسترده یخچال طبیعی پریتو مورنو. کمپینگ در طبیعت به زودی شروع به صاف کردن Radka نامنظم الگوهای خواب.

ال چلتن بود “کاملا شگفت انگیز” می گوید: Radka که تا به حال طولانی fantasised در مورد عکاسی های معروف آتشین قرمز و پرتقال سوخته و زرد از Patagonian پاییز که توسط این زمان بود که در حال حاضر شروع.

“اما پیش بینی آب و هوا بد بود بنابراین ما گفت:” اجازه دهید به یوشوایا و هنگامی که ما دوباره این راه را این می شود حتی بهتر است رنگ,'” Ivar می گوید.

توسط این مرحله آنها از شنیدن گزارش Covid مستندات در اروپا شد اما اطمینان توسط دوستان در آرژانتین و شیلی که مشابه حرکت می کند بعید به نظر می رسید وجود دارد.

“ما بحث شد که آیا ما باید به یوشوایا یا نه چرا که آن را قفل شده است و در با شیلی قسمت بالای آن است. اما واقعا نبود هر گونه اخبار و هنگامی که ما به خواسته مردم گفتند: این فقط توصیه می شود برای شستن دست های خود را ، بنابراین ما تصمیم به رفتن. و بعد از آن همه اتفاق افتاده است واقعا به سرعت و ما نمی تواند به عقب” می گوید: Ivar.

ساعت پس از آنها وارد شده در 15 مارس, مرزها به طور غیر منتظره بسته دام انداختن آنها را در سمت آرژانتینی از Tierra del Fuego جزیره است که تنها می تواند خارج شد از طریق یک شیلی کشتی.

با مردم بودن دستور به ماندن در خانه و یا در هتل ها آنها تصمیم به رانندگی خارج از شهر و صبر کردن اولیه 14-بعد قفل در را ون. به عنوان کمپینگ ممنوع شد, آنها تا به حال برای پنهان کردن برنامه های خود را از پلیس زمانی که آنها مواجه می شوند یک ایست بازرسی در لبه یوشوایا. یک ساعت نورث در جنگل دریاچه به نام لاگونا مارگاریتا آنها در بر داشت یک نقطه وحشی-اردوگاه.

“ما از ترس کسی به ما مراجعه کنید و ما گزارش. اما ما واقعا در اعماق جنگل و هیچ کس نمی آمد می گوید:” Ivar.

هنگامی که آب و هوا اجازه آنها ور رفته در دریاچه و یا رفت و در حال اجرا است. Ivar تدریس Radka چگونه به طناب صعود در درختان. آن سخت بود رفتن در زمان بیش از حد. باد و باران اغلب آنها را مجبور داخل و نبود خورشید به اندازه کافی برای دوباره پر کردن انرژی خورشیدی-تولید برق است. در روز دو آنها فرار از گاز پخت و پز و آنها شستشو در نزدیکی-انجماد آب.

اما آنها بیش از حد نگران است. پس از دو هفته حبس شد و بیش از آنها بازگشت به ال چلتن و صبر از بحران – آنها با خوشحالی می تواند صرف ماه پیاده روی در پارک ملی کوه. کمبود گاز, اما, آنها را مجبور به درایو نسبت به یوشوایا و زمانی که آنها برداشت یک سیگنال تلفن دوباره روشن شد که بحران عمیق تر شدن است. پارک های ملی بسته شده بود. آنها به عنوان خوانده شده به طور فزاینده ای از جان گذشته, گزارش از هموطنان عشایر در Facebook مرجع تخصصی.

علاوه بر این آنها “واقعا ترس” آنها را به مشکل از پلیس برای کمپینگ در مستند. “ما نمی دانیم که چگونه به توضیح که در آن ما می خواهم برای کسانی که دو هفته و یا که در آن ما می گوید:” Radka. او messaged سیلویا زنی که به او داده بود در سال 2016. می تواند او تایید برای آنها و یا ارائه یک آدرس ؟

در مسیر بازگشت به یوشوایا آنها به یک پاسگاه پلیس.

“آنها فیلمبرداری ما و ماشین, درخواست, که در آن ما تا به حال شده است که در آن ما می رویم. ما سعی کردیم به آنها بگویید ما شده است می خواهم کمپینگ اما ما اصلا خوب صحبت می کنند ، من مطمئن هستم که آنها فهمیده می گوید:” Ivar.

“ما تاکید کرد ما پس از آن را در جهت اشتباه است. زمانی که ما پشت ما بودند ملاقات با دو ماشین پلیس با آژیر.”

افسران نیست خوشحال است.

“آنها گفتند که آنها را اسکورت ما را به خوابگاه ما در یوشوایا. آنها درک نمی کنند ما هم نبود.”

در راه Radka سعی سیلویا دوباره و خوشبختانه او پاسخ داد. در عرض نیم ساعت رانندگی او تا به حال امن آنها را به یک دوست و اجاره آپارتمان و آنها همراهی راست به درب توسط پلیس است.

دو هفته از مستند در آپارتمان به دنبال. آن را بسیار شبیه به آن دیده می شود در جای دیگر با سفر به سوپرمارکت یا داروخانه مجاز ،

“برای چند روز اول ما احساس خوب, شراب خواری-تماشای تلویزیون سری با بهره گیری از دوش آب گرم. اما ما شروع به درک این نیست برای رفتن به یک وضعیت برای یک زن و شوهر از هفته و این که ما واقعا نمی تواند استطاعت به پرداخت برای مسکن تا شش ماه چرا که حتی اگر آنها پس از آن باز مرزهای ما می شود از پول است. ما به سرعت خود را به گرفتن بیشتر و بیشتر خسته و افسرده و من شروع به داشتن مشکلات خواب دوباره می گوید:” Radka, قطره قطره.

“زمانی که شما در خانه من تصور کنید که شما در پیدا کردن همه چیز به خودتان را مشغول نگه دارید – تمیز کردن و یا رنگ و یا پخت ، اما اینکه در یک خارجی در یک کشور خارجی که در آن شما در حال برنامه ریزی برای اقامت در آن را شاید متفاوت می گوید:” Radka. “شما نمی توانید تمرکز بر انجام چیزی جدید. شما روز خود را صرف تحقیق در مورد هر جان امکان خارج شدن از وجود دارد. ما حتی به دنبال آن است که آیا ممکن است به بادبان در سراسر اقیانوس! و هنگامی که هر یک بن بست آن را احساس می کند مانند یک اتلاف انرژی و انگیزه است.”

Ivar می افزاید: “این مانند انتظار در ایستگاه اتوبوس هنگامی که شما نمی دانید دقیقا زمانی که شما در حال رفتن به ترک و آن را به محل شما می خواهید.”

اما تصمیم به ترک نبود ساده است. آن را به آرامی رخنه کرد تا بر روی آنها می گوید Ivar: “این نوع از تکامل احتمالا از رفتن به خانه به دلیل آن را برای رفتن به خسته کننده به صبر برای متوجه باشند اگر ما سه چهار ماه بیشتر ما خوب بودن ممکن است رنج می برند.”

زمانی که Radka دریافت اس ام اس از سفارت برای گفتن وجود دارد, بازگشت پرواز از پایتخت آن بوئنوس آیرس او احساس مقاومت ناپذیر جلو homewards.

“من احساس کمی شبیه یک شکست وقتی که من شروع به در نظر گرفتن رفتن. ما باید دوستانی که ماندن. آن را مانند ما دادن. اما همه وضعیت متفاوت است.”

Radka و Ivar بخشی از قابل ملاحظه جامعه از افرادی که در سفر و زندگی در وسایل نقلیه برای ماه ها یا سال ها در یک زمان – گاهی اوقات به طور دائم – و شناخته شده به عنوان “overlanders” یا “vanlifers”. برخی از کار به عنوان آنها بروید و یا توقف در حالی که داوطلب دیگران در حال حاضر بازنشسته شد. از آنها بخواهید به #stayathome و به خوبی می توان آن را کمی پیچیده است. کجا ؟

شما ممکن است فکر می کنم که به آنها مجهز به زندگی خارج از شبکه آنها خوب خواهد بود در طول مستند. در واقع شیوه زندگی خود را انتخاب بستگی به توانایی به حرکت در اطراف اردوگاه و دسترسی به خدماتی مانند آب و برق و گاز و توالت. منطقه ای و ملی و مرزهای بسته, بسیاری از campsites بسته و کمپینگ وحشی ممنوع “غیر خودی” بودن دلسرد در بسیاری از مناطق و اداری سردرد بیش از ویزا و پیچیده خودرو مجوز هزاران نفر از مسافران در سراسر جهان هستند و یا به دام افتاده و یا نیاز به ترک خانه های خود را بر روی چهار چرخ و بازگشت به “خانه”.

در برخی از راه Covid-19 شده است مانند بازی صندلی موسیقی برای overlanders که خود را در موقعیت های مختلف بسته به جایی که آنها به طور اتفاقی وقتی که موسیقی متوقف شده است.

حدود 10000 متر در شمال یوشوایا در کلمبیا شهر مدلین, برلن آن و مارتین در حال زندگی در خود VW شده camper در جلوی خانه, یک خوابگاه جایی که آنها می توانید استفاده از توالت و دوش. که نمی خواهد اجازه داده می شود در بسیاری از نقاط تحت مستند اما آنها اتفاق افتاده است به ماندن وجود دارد در حالی که رفع برخی از مسائل مکانیکی زمانی که بحران آغاز شد. صاحبان آنها اجازه اقامت و آنها تصمیم به نشستن آن را در ون.

“برای ما وجود دارد هرگز یک سوال از خروج از ون پشت می گوید:” آن.

“ما هم واقعا نمی بینید نقطه از بازگشت به اروپا به عنوان تعدادی از افراد آلوده بود بسیار بالاتر از اینجا. ما لازم نیست که خانه ما نقل مکان کرد از ما در آپارتمان به فروش می رسد و تمام وسایل ما. ما می تواند اقامت در ما پدر و مادر قرار می دهد اما در اواسط 30s, آن را واقعا هدف ما است.

“به روز در حال گرفتن واقعا طولانی و تکراری. ما در حال امن و سالم اما ما گیر کرده است. ما از بودن در جاده,” او می گوید.

Radka و Ivar آن را از دست رفته بیش از حد, اما آنها نمی تواند دیدن یک نور در انتهای تونل. خوشبختانه فرودگاه در یوشوایا دوباره باز شده و آنها رزرو پرواز به بوئنوس آیرس. ون و دنده خود را به ماندن در پشت. اما با قوانین سختگیرانه در بسیاری از کشورها از جمله آرژانتین در مورد چگونه یک خارجی-روکش ماشین می تواند باقی می ماند وجود دارد, آنها تا به حال فقط یک روز به کار کردن تدارکات و پیدا کردن یک محل برای پارک آن را. دوباره از طریق سیلویا شبکه آنها موفق به امن اجازه کتبی از یکی که اجازه می دهد ون پارک شده بود در خانه اش و یک نامه از مقامات گمرک را قادر می سازد آنها را به ترک آن در پشت تا زمانی که بحران به پایان رسیده است.

“این یک روز پر استرس. ما واقعا امیدواریم که همه چیز خوب است با این مقاله می گوید:” Ivar. “این باور نکردنی است که چگونه آن کار می کرد هر چند که ما پارک ون و در سمت چپ آن وجود دارد که من عصبی در مورد توزیع کلید بیش از آنجا که ما هرگز به ملاقات آن مرد. وجود دارد یک بخشی از ما است که ترس ما را نمی بیند ون دوباره. شاید ما نشان می دهد و آنها را مانند ” چه می شود؟!'”

پس از آنها وارد بوئنوس آیرس خود بازگشت پرواز رد شد اجازه پرواز. فقط قبل از پرواز بعدی یک هفته بعد به آنها گفته شد که آنها تا به حال ساخته شده. برای نزدیک به سه هفته زن منتظر در خوابگاه ارزان در شهر احساس به طور فزاینده ای محزون. آنها شروع به سوال که آیا آنها واقعا می توانید. سرانجام در روز 7 مارس آنها سوار نروژی پرواز هوایی به اسلو, هزینه آنها €1 ٬ 300 در.

پشت در نروژ, آنها تا به حال برای تکمیل 10 روز قرنطینه اما خوش شانس بودند به دسترسی به یک خانواده روستایی کابین جایی که آنها نشسته آن را در صلح و آرامش.

“ما از طریق تمام احساسات… اما در حال حاضر ما فقط واقعا خوشحال به پشت در نروژ می گوید:” Ivar.

“در یک مقیاس از یک تا 10 ناامیدی است 11 می گوید:” Radka.

“دیگر ما ماند و بدتر من احساس من گفت:” خوب من اعتراف آن من نمی توانم تصور کنید که هزینه های دیگری چهار ماه بود, بنابراین من مایل به صرف برخی از ما صرفه جویی در رفتن به خانه به نروژ که در آن مردم باید کمی آزادی بیشتر است.’ من رفتن دیوانه است.”

خود اعتراف بدبین از جفت او نگرانی در مورد اینکه آیا آنها می توانند جمع آوری وجوه برای بازگشت به آرژانتین و اگر آنها, آیا گردشگران هنوز هم می شود استقبال تحت “جدید”.

“و من احساس می کنم که ما باید زمان از دست رفته. اگر ما شروع به سفر دوباره در گفتن ژانویه بود که زمانی که ما قرار شد در جایی دیگر [در زندگی]. من یک زمان سخت به اجازه رفتن.”

چند ماه در نروژ آنها را به برخی از چشم انداز می گوید: Ivar.

“ما می توانیم احساس بدتر اگر آن چیزی است که ما باید در آینده دیده می شود. من فکر می کنم ما همه چیز را ما می تواند و من در صلح هستم با آن است. من احساس می کنم ما بسیار خوش شانس در مقایسه با بسیاری از مردم دیگر. من می دانم که ما را در ادامه این سفر است.”

‘ماشین ما در تانزانیا: ما می تواند جریمه €1,400’

بسیاری از overlanders که رها وسایل نقلیه خود را به خطر می اندازند مجازات از جریمه به مصادره برای عدم رانندگی خود را ون در خارج از کشور با هم توافق کردند که زمانی که آنها وارد شده است. هنگامی که شما درایو را به یک کشور, شما معمولا به طور موقت واردات خودرو برای یک دوره ثابت و پس از آن مجازات شروع به تحمیل شود.

آرمین و Tanja از آلمان بودند رانندگی خود را در سال 2004 Mitsubishi camper از طریق تانزانیا به عنوان بخشی از یک برنامه ریزی دو سفر در سال از طریق بالکان و آفریقا و آمریکای جنوبی که این بیماری همه گیر رخ داد. در ابتدا امید به آن را از چوب آنها در نهایت تصمیم گرفت به یکی از آخرین پروازهای بازگشت ،

“ما در محل فروشگاه ماشین با خیال راحت بر روی زمین است. اگر ما تا به حال پیدا کرده اند که جای ما قطعا نمی خواهد که در سمت چپ ما camper پشت می گوید:” آرمین.

خود را carnet de passage – یک نوع وسیله نقلیه مجوز است که سپرده نقدی مربوط به ارزش خودرو – منقضی خواهد شد در ماه ژوئن. تلاش برای ترتیب تقدیر ویژه ای با مقامات گمرکی قبل از آنها به سمت چپ ناموفق بودند و آنها که تا کنون قادر به دریافت نگه دارید از حق مردم در تانزانیا برای کمک به آنها.

“مجازات منقضی شده carnet در تانزانیا خواهد بود €1,400 در مورد ما آن را به عنوان 20 درصد از carnet ارزش خودرو. ما خوش شانس هستند که ما باید کاملا یک ماشین قدیمی است اما هنوز هم ما امیدواریم که برای خارج شدن از این بدون پرداخت. ما از شما خواهد خواست برای یک راه حل انعطاف پذیر” می گوید: آرمین.

این تاخیر باعث شده است که آنها را به برش از آمریکای جنوبی و پا خود را در جهان سفر, اما آنها امید به بازگشت به آفریقا سپتامبر.

جزئیات Radka و Ivar وبلاگ اینجا

شما همچنین ممکن است علاقه مند می شود:

چگونه یک مرد ملاقات کرد و آنها را در یک سفر در سراسر شش قاره در یک شگفت انگیز نشکن ماشین.

گونتر کریستین و اتو – a love story (2014)

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de