ناشی از گسترش اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی

خبر بد نیست که هر کسی نیاز دارد بیشتر از آن: خطرات ناشی از COVID-19 می تواند بدتر اگر اطلاعات غلط در رسانه ها

توسط MOHAMADREZASITE در 14 تیر 1399

خبر بد نیست که هر کسی نیاز دارد بیشتر از آن: خطرات ناشی از COVID-19 می تواند بدتر اگر اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی همچنان به گسترش بدون کنترل. اساسا آنچه که مردم را انتخاب کنید برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی در مورد بیماری همه گیر می تواند تبدیل به یک زندگی یا مرگ تصمیم گیری است.

خبر خوب است ؟ اگرچه هیچ راه عملی را به طور کامل به ساقه جزر و مد از مضر اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی تاکتیک خاصی می تواند کمک به بهبود کیفیت اطلاعات است که مردم به اشتراک گذاری آنلاین در مورد این بیماری کشنده.

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله علوم روانشناسی در می یابد که بتونه کاری مردم را به فکر می کنم در مورد دقت می تواند آنها را بیشتر فهیم در آنچه که آنها پس از آن به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی. در دو مطالعه که شامل بیش از 1700 شرکت کنندگان محققان دریافتند که وقتی از افراد خواسته می شود که به طور مستقیم در مورد دقت و تبدیل شدن آنها به بیشتر ماهر در شناخت حقیقت از دروغ از آنها در غیر این صورت خواهد بود.

"مردم اغلب فرض کنیم که اطلاعات غلط و جعلی خبر آنلاین به اشتراک گذاشته شده است زیرا مردم ناتوان از تشخیص بین آنچه درست است و آنچه نادرست است" گفت: Gordon Pennycook با دانشگاه رجینا, کانادا و سرب نویسنده در این مقاله است. "تحقیقات ما نشان می دهد که لزوما چنین نیست. به جای پیدا کنیم که مردم تمایل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست در مورد COVID-19 در رسانه های اجتماعی چرا که آنها به سادگی قادر به فکر می کنم در مورد دقت در هنگام تصمیم گیری در مورد آنچه برای به اشتراک گذاشتن با دیگران است."

این بی توجهی به دقت او اشاره می کند که اغلب مرکب از آنچه محققان در نظر گرفتن "تنبل" تفکر حداقل به عنوان آن مربوط به با توجه به حقیقت محتوای اخبار در رسانه های اجتماعی.

برای تحقیقات خود Pennycook و تیم خود را به دست آورد یک لیست از 15 نادرست و 15 درست عناوین مرتبط با COVID-19. صحت سرفصل مشخص شد با استفاده از های مختلف واقعیت-چک کردن سایت ها مانند snopes.com اطلاعات بهداشتی از mayoclinic.com و معتبر سایت های خبری مانند livescience.com. سرفصل ارائه شده به شرکت کنندگان در قالب Facebook posts. شرکت کنندگان سپس پرسید: اگر آنها فکر پست دقیق بودند و یا اگر آنها را در نظر های آنها.

در اول دو مطالعات Pennycook و همکارانش نشان داد که مردم اغلب موفق به نظر دقت در هنگام تصمیم گیری چه برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی و آنها به احتمال زیاد به این باور و به اشتراک گذاری دروغ اگر آنها تکیه بیشتر بر شهود یا کمتر دانش علمی از دیگران است.

در مطالعه دوم محققان دریافتند که به سادگی درخواست کنندگان برای رای دادن به این دقت از یک غیر COVID مربوط به تیتر در ابتدای مطالعه-ماهرانه nudging آنها را به فکر می کنم در مورد مفهوم دقت در مراحل بعدی مطالعه-بیش از دو برابر شده چگونه تشخیص آنها در به اشتراک گذاری اطلاعات.

این نتایج که در خط با مطالعات قبلی در سیاسی جعلی, اخبار, نشان می دهد که ظریف روانی با ارنج زدن که اعداد اول مغز به نظر دقت و صحت اطلاعات کلی را بهبود می بخشد و انتخاب مردم در مورد آنچه که برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی.

"ما نیاز به تغییر راه که ما در تعامل با رسانه های اجتماعی" گفت: Pennycook. "افراد باید به یاد داشته باشید برای متوقف کردن و فکر می کنم در مورد چه چیزی درست است قبل از آنها آن را به اشتراک با دیگران و رسانه های اجتماعی شرکت ها باید بررسی پتانسیل راه هایی برای کمک به تسهیل این احتمالا با ارائه ظریف دقت اشاره بر روی پلت فرم خود را."

###

APS پیشرو در سازمان بین المللی اختصاص داده شده به پیشرفت های علمی روان شناسی در سراسر انضباطی و مرزهای جغرافیایی. اعضای ما ارائه غنی تر درک جهان از طریق پژوهش و آموزش و استفاده از علم روانشناسی. ما پرشور در مورد حمایت روانی دانشمندان در این حرفه که ما با به اشتراک گذاشتن تحقیقات برش لبه در تمام مناطق این زمینه از طریق مجلات و کنوانسیون; ترویج ادغام دیدگاه علمی در علوم روانشناسی و رشته های مرتبط; پرورش جهانی ارتباطات میان اعضای ما; تعامل عمومی با تحقیقات ما به ترویج گسترده تر درک و آگاهی از علوم روانشناسی و حمایت برای افزایش حمایت روانی علم در عرصه سیاست عمومی.

علم روانشناسیگل سرسبد مجله APS, پیشرو کارشناسی مجله چاپ و نشر پژوهش های تجربی پوشا طیف کاملی از علم روانشناسی است. یک کپی از این مقاله "مبارزه با COVID-19 اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی: شواهد تجربی برای یک مقیاس دقت-اشاره مداخله" و دسترسی به دیگر تحقیقات در علوم روانشناسیتماس با ما news@psychologicalscience.org. Pennycook, G., et. al, (2020) مبارزه COVID-19 اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی: شواهد تجربی برای یک مقیاس دقت اشاره کردن مداخله. علم روانشناسیhttps://doi.org/10.1177/0956797620939054

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! مسئول صحت اخبار منتشر شده به EurekAlert! با کمک موسسات و یا برای استفاده از هر گونه اطلاعات از طریق EurekAlert سیستم.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب