روغن موتور پژو پارس TU5 و XU7 (مشخصات و خرید) - لیلیمگ

پیشرانه TU5 از سال ۱۳۸۳ بر روی پژو ۲۰۶ در تیپهای ۵ و ۶ نصب شد و امروزه یکی از از پیشرانههای اساسی جمهوری اسلام

توسط MOHAMADREZASITE در 17 دی 1400
پیشرانه TU5 از سال ۱۳۸۳ بر روی پژو ۲۰۶ در تیپهای ۵ و ۶ نصب شد و امروزه یکی از از پیشرانههای اساسی جمهوری اسلامی ایران اتومبیل برای کارگزاشتن بر روی محصولات این کمپانی به شمار میآید. کارگزاری توربو بر روی پیشرانه TU5 یکی از راههای رایج به جهت ارتقا اقتدار همین پیشرانه هست که به مهربانی وجود کیتهای مهیا به جهت این پیشرانه، عمل به شکل علمی و فنی انجام خواهد شد. یک عدد از ویژگیهای مثبت موتور TU5 وجود قطعات و اثاثیه باکیفیت و اساسی بهمنظور ارتقا کارایی و بازدهی آن است. در در آغاز این موتور در دو گونه ۸ و ۱۶ سوپاپ وجود داشت ولی اکنون تنها جور ۱۶ سوپاپ آن مورد استعمال قرار می گیرد. خواسته از شرايط طاقت فرسا رانندگی، به این معنی که رانندگی حیاتی توقفهای كوتاه و مكرر، ترافيک سنگين شهری، حركت اصلی دنده سنگين به مدت طولانی يا دورهای بالا، پيمايش كم، محيط آلوده به گردوغبار، اختلاف دمايی بيش از45 درجه، به کار گیری از سوخت نامناسب و … ضمناً اختلاف در بین این دو در وضعیت رانندگی شهری شدیدتر نیز میشود، جایی که XU7 برای مصرف شهری عدد وحشتناک 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر را از باک بنزین طلب خواهد کرد. در ماشین هایی که تایمینگ آن ها بوسیله تسمه انجام می شود (و نه زنجیر) قدمت تسمه ارتباط زیادی اهمیت دسته رانندگی هم دارد. اکسل عقب اتومبیل هم هر ۲ -۳ سال نیاز به خدمت دارد. اما حتمی می باشد در فواصل در بین ردوبدل روغن موتور، سطح روغن را به یاری میله اندازهگیری روغن نظارت کرده و در صورت نیاز روغن موتور مطلوب برای پژو پارس TU5 و XU7 بیشتر کنید. به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» ازاینرو به جهت اولین توشه در تاریخ مونتاژ ماشین در کشورمان، دو اتومبیل زانتیا و پژو ۲۰۶ دارای دو پیشرانه متعدد عرضه شدند تا خریداران بتوانند بر مبنا نیاز و مراد خود، یک پیشرانه را انتخاب کنند. به گزارش وب سایت خبری ساعد نیوز، موتورهای TU5 یک عدد از موتورهای چهار سیلندر تیم TU PSA هستند. این پیشرانه از شروع معرفی در کشورمان بهواسطه بازده خوب و عجله مناسبی که به پژو ۲۰۶ میداد بهعنوان پیشرانه پرطرفدار و دوستداشتنی معرفی شده می باشد و همین در حالی می باشد که این روز ها مثال ایرانی شده آنکه به پیشرانه TU5 ایرانیزه دارای شهرت است، در حد و اندازههای مدلهای دیرین آن نیست. پیشرانه TU5 هرچند این ایام سرگرم مسائل و مشکلاتی شده هست که ناشی از کفیت پایینتر ایجاد آن میباشد اما در کل می توان به همین پیشرانه هنوز همرتبه قابل قبولی داد اگر چه که این پیشرانه در مقایسه مهم پیشرانههای روز عالم دیگر یک پیشرانه بهصرفه کلیدی بازده بالا و مصرف مطلوب قلمداد نمیشود؛ اما در تمام این پیشرانه نسبت به حجم خویش بازده خوبی داشته و اقتدار و گشتاور قابل قبولی اساسی مصرف سوخت پایین در اختیار راننده میگذارد. خودرویی ٣٠ ۴٠ میلیونی که در عین ظواهر مطلوب و جوانپسندانه و قابلیت و امکان حرکتی مناسب، امکانات رفاهی عالی و ایمنی قابل قبول ( دست کم فی مابین اتومبیل های داخلی ) نیز در لیست ویژگی های خود داشته باشد. ورقه کلاچ آیتم مصرفی بعدیست که باز هم ذیل اثر گذاری گونه رانندگی، دربین ۴۰ تا ۸۰ هزار km اثرگذار قدمت می کند. هزینهی حدودی آن را بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در حیث بگیرید. پس بهتر میباشد ۲۰ هزار کیلومتر از همین ۹۰ هزار را به ازدحام اختصاص بدهید و ۱۰ هزار km را هم سوپاپ اطمینان پاره شدن تسمه تایم در اثر فشار فراوان یا جنس نامرغوب در حیث بگیرید. پارس tu5 در ورژن گیربکس اتوماتیک نیز ساخت و عرضه می شود و مهمترین تفاوت در بخش موتوری استفاده از گیربکس چهار سرعته ای ال فور یا این که EL4 است. برای ساخت این فرمان روا فرانسوی، از ترکیب پژو 405 و پژو 406 به کار گیری شد و به نوعی یک ورژن فیس لیفت شده از پژو 405 طراحی کردند. پیشرانه همین خودرو حتی در مقایسه اصلی دیگر پیشرانه مجموعه PSA موجود در کشور، بالاتر هست که اما دارای سیستم کاری در نظر گرفتهشده و طراحیشده به جهت آن سازگار است؛ البته این گرمای بالا منجر می گردد تا نسبت به میزان مرغوب بودن روغن کمی حیاتی باشد. همچنین در پارس LX، سروصداهایی از درب راننده به گوش میرسد و همینطور درصورتیکه اتومبیل را سوای گرم کردن و بلافاصله پس از شروع زدن به حرکت درآورید هرازگاهی صدایی عجیبوغریب و ممتد برای مدت چندین ثانیه از بخش عقبی اتومبیل به گوش میرسد. به جهت مثال باز کردن قطعاتی مثل پمپ هیدرولیک و یا این که دینام همین پیشرانه مقداری طاقت فرسا و زمانبر می باشد و همین در حالی می باشد که قطعهای نظیر دینام را در اکثر پیشرانهها در دسترس قرار میدهند. در واقع بهترین واکنش در زمان مواجهه مهم لرزش و یا خفگی اتومبیل یافتن علت و رفع آن است. ولی با همین حالا اهمیت امکانات لطف است. ولی حجم ۱.۶ لیتری همین پیشرانه در کنار فضای محدود داخل محیط پیشرانه پژو ۲۰۶ منجر شده میباشد تا تعمیرات این پیشرانه کمی پردردسر بوده و بهاصطلاح کمی بددست باشد. پژو ۲۰۶ به دلیل بوش خشک بودن سیلندرها، امکان مهربانی به جهت توربو شدن دارااست و به گفتهی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 اساسی ۱.۶ لیتر حجم، توان پرخوران تا ۳۰۰ اسببخار را به یار پیستون و شاتون گرمای موتور tu5 استاندارد کارگاه دارد! در تمام میتوان گفت سمند TU5 از حیث ظاهری تفاوت خاصی حیاتی جور های معمولی ندارد و شامل تکات جزئی است.
آخرین مطالب