غنی سازی برنامه های کمک به کودکان ساخت دانش
ما چگونه سازماندهی اطلاعات نقش اساسی در استدلال و توانایی برای به دست آوردن دانش جدید است. در شرایطی روال برنامه های آموزش و پرورش این بیماری همه گیر است که تشدید نابرابری در فرصت های آموزشی برای کودکان به منظور توسعه مهارت های جدید. در حالی که کودکان بالاتر اجتماعی و اقتصادی اغلب به معنی بهره مندی از برنامه های غنی سازی این فرصت ها است که متاسفانه در دسترس نیست برای هر کودک.
تحقیقات جدید در دانشگاه کارنگی ملون ارائه اولین شواهد مستقیم که برنامه های تجربی افزایش توانایی کودک برای قفل کردن دور جدید اطلاعات و همچنین تعمیم دانش به موقعیت های جدید. این یافته ها نشان می دهد که غنی سازی برنامه های خورده شده را به حالت عادی علمی برنامه درسی می تواند به تقویت دانش کسب و افزایش موفقیت تحصیلی.
"آن است که به خوبی مستند شده است که اقتصادی امتیاز مرتبط است بهتر دانشگاهی نتایج" گفت: کترینا Vales یک محقق فوق دکترا در CMU روانشناسی گروه و اولین نویسنده در مطالعه است. "تحقیقات ما نشان می دهد که یکی از دلایل ممکن ممکن است دسترسی به غنی سازی فرصت های که در آن کودکان به دست آوردن دانش است که بعد از تبدیل شدن به مهم در مدرسه است."
نتایج این مطالعه در دسترس هستند آنلاین مارس 17 در مجله رشد کودک.
محققان بر این باورند که کودکان به دست آوردن دانش جدید با ساختن پل ها به استخرهای اطلاعات از تجارب قبلی. تحقیقات قبلی متمرکز شده نظری مدل سازی با شبیه سازی های کامپیوتری به بررسی چگونگی یادگیری ایجاد می کند کسانی که پل. در این مطالعه CMU محققان هماهنگ با مربیان در Phipps هنرستان و باغ گیاه شناسی در پیتسبورگ به توسعه دو برنامه -- یکی در مورد اشکالات و یکی در مورد گیاهان -- به درک چگونه کودکان تعمیم دانش به دست آمده از طریق برنامه های تابستانی به موقعیت های جدید.
در این مطالعه 29 قبل از مدرسه و مهد کودک کودکان سن (19 دختران متوسط سن = 4.5 سال) وارد مطالعه شدند در یکی از برنامه ها که شامل دست در فعالیت های یادگیری. همان برنامه اجرا شد بیش از دو دوره متوالی به و رهبری توسط همان مربی است.
قبل و بعد از هر برنامه کودکان به چالش کشیده شد به استفاده از دانش خود را به موقعیت کارت های با تصاویری از باگ ها و گیاهان بر روی یک شبکه مبتنی بر شباهت. هدف این بود که به جای کارت با تصاویر مشابه و نزدیک به هم. برای مثال کارت برای لیدی باگ و یک پروانه (هر دو حشرات) قرار می گیرد و نزدیک به هم از این کارت برای یک لیدی باگ و یک عنکبوت (یک عنکبوتیان). در حالی که این کارت برای یک پروانه و یک کدو تنبل قرار می گیرد دورترین از هم جدا.
محققان قبل و بعد-نتایج آزمون. در حالی که کودکان می تواند افتراق اشکالات و گیاهان با موفقیت حتی در دوران قبل از آزمون توانایی خود را به افتراق در دامنه ای که آنها مورد مطالعه مانند اشکالات تنها آشکار در پس آزمون ، از همه مهمتر کودکان متفاوت در میان مواردی که نمی شد بخشی از فعالیت های برنامه نشان می دهد که آنها قادر به تعمیم آنچه را که آنها آموخته بود در اردوگاه به اشکالات جدید و یا گیاهان.
"این مطالعه نشان می دهد اهمیت غیر رسمی آموزش و پرورش به خصوص در فصل تابستان برای جلوگیری از 'تابستان اسلاید,'" گفت: سارا L. متحده مدیر تحقیقات و آموزش علوم در Phipps هنرستان و باغ گیاه شناسی. "ما مشتاقانه منتظر بررسی سوالات دیگر در کودکان" رشد شناختی در آینده با CMU تیم است."
در حالی که این مطالعه اندازه کوچک است, محققان بر این باورند که نتایج معنی دار هستند. آنها قصد دارند همچنان به تعامل با کودکان در مطالعات آینده به درک آنچه در فعالیت های یادگیری ممکن است به خصوص مفید برای کمک به کودکان موفق است.
"ممکن است که انواع فعالیت های [در طول برنامه غنی سازی] متقابلا کار برکنار شده و تقویت هر یک از دیگر" گفت: آنا فیشر, دانشیار روانشناسی و عضو ارشد نویسنده در این مقاله است. "در این نقطه هیچ کس نمی داند دقیق دستور العمل اما به بچه ها فرصت برای یادگیری به عنوان مثال در مورد طبقه بندی های بیولوژیکی در راه های متعدد می تواند بهتر آماده سازی فرزندان برای آینده یادگیری است."
Vales و فیشر در حال همکاری با شرکای خود در Phipps هنرستان و باغ گیاه شناسی در اجرای فعالیت های که می توان از راه دور و رایگان, به طوری که همه کودکان می توانند از آنها بهره مند شوند.
###
این پروژه با عنوان "تجربه محور معنایی تمایز: اثر ناتورالیستی تجربه در درون و در سراسر دامنه تمايز در کودکان" دریافت بودجه از James S. McDonnell, بنیاد, بنیاد ملی علوم و CMU سیمون ابتکار دانه گرانت.
سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! مسئول صحت اخبار منتشر شده به EurekAlert! با کمک موسسات و یا برای استفاده از هر گونه اطلاعات از طریق EurekAlert سیستم.
tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de