مردان بیشتر از زنان دیده می شود به عنوان درخشان
مردان بیشتر از زنان دیده می شود به عنوان "درخشان" می یابد یک مطالعه جدید اندازه گیری جهانی ادراکات مربوط به جنسیت. این کار نتیجه می گیرد که این کلیشه ها یک نمونه از ضمنی و تعصب آشکار خودکار انجمن که مردم نمی توانند و یا حداقل نمی, گزارش برگزاری وقتی پرسیده شد که به طور مستقیم.
این تحقیقات که به نظر می رسد در مجله روانشناسی تجربی اجتماعیانجام شد توسط دانشمندان در دانشگاه نیویورک و دانشگاه دنور و دانشگاه هاروارد.
"کلیشه ای به تصویر بکشد که درخشندگی به عنوان یک مرد صفت هستند به احتمال زیاد به نگه داشتن زنان در سراسر طیف گسترده ای از معتبر استخدام" مشاهده دانیل سازی استادیار در دانشگاه دنور دکتری روانشناسی و مقاله, نویسنده سرب.
"درک شيوع و قدر از این جنس-درخشش کلیشه می توانند در آینده از تلاش برای افزایش برابری جنسیتی در زندگی حرفه ای نتایج" می افزاید: آندره Cimpian استادیار در دانشگاه نیویورک بخش روانشناسی و مقاله, نویسنده ارشد.
کار قبلی توسط Cimpian و همکاران خود پیشنهاد کرده است که زنان کمتر در شغلی که در آن موفقیت درک شده است بستگی به سطح بالایی از توانایی های فکری (به عنوان مثال درخشندگی نابغه) از جمله کسانی که در علم و فن آوری است.
کمتر درک عواملی هستند که این پدیده را توضیح دهد. به این آدرس جدید مجله علوم تجربی روانشناسی اجتماعی مطالعه با هدف بررسی تاثیر بالقوه کلیشه. برای مثال شاید کیفیت از نبوغ و استعداد در ارتباط هستند در ذهن مردم با مردان بیش از زنان-و به عنوان یک نتیجه, زنان کمتر تشویق به ادامه این زمینه--و یا جو از این زمینه ها کمتر استقبال به زنان است.
اما دقت اندازه گیری کلیشه یک چالش است. مردم اغلب تمایلی به اعتراف به آنها کلیشه بنابراین درخواست به طور مستقیم در مورد این باورها بعید است که به ارائه یک اندازه گیری دقیق از اینکه آیا آنها در حمایت از این ایده است که درخشندگی بیشتر شایع در میان مردان بیش از آن است که در میان زنان است.
برای غلبه بر این روش مانع محققان به تصویب یک آزمون است که بشود به اندازه گیری کلیشه غیر مستقیم. در اینجا هدف این است که برای گرفتن ضمنی کلیشه--و یا خودکار انجمن که به ذهن آمده بین برخی از صفات (به عنوان مثال درخشندگی) و گروه های خاصی (مانند مردان). این است که در مقایسه صریح كليشه اي که در آن ما آگاهانه و شفاهی نسبت دادن صفات به گروه های از مردم است.
تیم شاغل طولانی تاسیس ابزار آزمون ضمنی ارتباط (IAT) که اقدامات در درجه همپوشانی بین مفاهیم (به عنوان مثال درخشان و مرد) به صراحت و بدون پرسیدن از افراد مورد اینکه آیا یا نه آنها را نگه دارید کلیشه ای انداز.
IAT است که در اصل یک شتاب مرتب سازی وظیفه. در این مطالعه شرکت کنندگان دیدم یک سری از محرک (مانند تصویر یک زن و یا کلمه "درخشان") بر روی صفحه نمایش کامپیوتر و از آنها خواسته شد به مرتب کردن آنها را به دو دسته با فشار دادن یا E یا از کلید بر روی صفحه کلید خود را. برای مثال در برخی از آزمایشات از شرکت کنندگان خواسته شد به فشار E اگر آنها را دیدم یک محرک است که مربوط به هر دو دسته مرد یا صفت درخشان. در دیگر آزمایش های مرتب سازی حکومت متفاوت بود. برای مثال جنس دسته ها جابجا شد به طوری که شرکت کنندگان تا به حال به فشار E اگر آنها را دیدم یک محرک است که مربوط به هر دو دسته زن و یا صفت درخشان.
منطق IAT نویسندگان توضیح به شرح زیر است: اگر درخشان تر است همراه با مرد نسبت به زن در ذهن مردم و سپس شرکت کنندگان سریع تر خواهد بود به مرتب کردن بر اساس محرک زمانی که درخشان و نر زوج با همان پاسخ کلیدی--به دلیل کلیشه باعث می شود این دو مفهوم به نظر می رسد مانند آنها "با هم"--از زمانی که درخشان و زن زوج هستند.
در یک سری از پنج مطالعات که شامل ایالات متحده زنان و مردان ایالات متحده دختران و پسران (سنین 9 و 10) و زنان و مردان از 78 کشورهای دیگر محققان به طور مداوم در بر داشت شواهد ضمنی کلیشه مرتبط با درخشش مردان بیشتر از زنان است. این قدر از این کلیشه بود قابل توجه به عنوان به خوبی-به عنوان مثال آن را مشابه در قدرت به ضمنی تصور کلیشه ای که همکاران مردان بیش از زنان با مشاغل (و زنان بیش از مردان با خانواده) که مشخص شد در اوایل کار.
این تیم همچنین سنجیده صریح کلیشه به طور مستقیم درخواست افراد که آیا آنها معتقد بودند که درخشان تر از زنان است. در مقابل علامت گذاری به ضمنی و كليشه اي اقدامات افراد گزارش مخالفت با این ایده--و در یک مطالعه به صراحت در ارتباط با کیفیت بودن "فوق هوشمند" با زنان بیشتر از مردان است. این یافته مطابق با قبلی بورس نشان می دهد که مردم بعید است که اعتراف به کلیشه تقویت اهمیت اندازه گیری چنین برداشت طریق دقیق تر به این معنی است.
تسا Charlesworth دانشجوی دکتری در دانشگاه هاروارد و همکاری نویسنده این مقاله اشاره می کند که "به خصوص هیجان انگیز پیدا کردن از این کار این است که اگر هر چیزی مردم به صراحت می گویند که آنها معاشرت زنان با درخشش. در عین حال اقدامات ضمنی نشان می دهد یک داستان متفاوت در مورد مطلب اتوماتیک کلیشه های جنسیتی که به ذهن می آیند زمانی که فکر کردن در مورد درخشش."
###
این مقاله نویسنده تیم همچنین شامل Mahzarin Banaji ریچارد کلارک کابوت استاد اخلاق اجتماعی در دانشگاه هاروارد.
این پژوهش با حمایت مالی از بنیاد ملی علوم (BCS-1530669 BCS-1733897).
سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! مسئول صحت اخبار منتشر شده به EurekAlert! با کمک موسسات و یا برای استفاده از هر گونه اطلاعات از طریق EurekAlert سیستم.
tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de