Neuromarketing از طعم و مزه

مارینا Domracheva و Sofya کولیکوا محققان از HSE دانشگاه پردیس در Perm, کشف یک روش جدید برای تجزیه و تحلیل درک

توسط MOHAMADREZASITE در 6 تیر 1399

مارینا Domracheva و Sofya کولیکوا محققان از HSE دانشگاه پردیس در Perm, کشف یک روش جدید برای تجزیه و تحلیل درک شباهت محصولات غذایی بر اساس الکتروانسفالوگرافی (EEG) سیگنال. آنها توجه داشته باشید که قدرت گاما نوسانات می تواند منعکس شباهت در یک مقطع معین رویکرد است. مقاله خود را در مجله منتشر شد کیفیت مواد غذایی و اولویت.

رایج ترین ابزار مورد استفاده برای درک درک افراد از مواد غذایی هستند سالن آزمون های نظرسنجی ها و مشاهدات. وجود دارد به طور کلی فرض که مصرف کنندگان می توانند ارزیابی و بیان ترجیحات واقعی خود را, اما آن را غیر معمول نیست که یک مصرف کننده ابراز نظر از محصول را رعایت نمی کنند رفتار خود را. علاوه بر این تحقیقات می تواند هزینه برای شرکت ها.

Neuromarketing ممکن است کمک به از بین بردن این مشکلات است. به تجزیه و تحلیل مصرف کنندگان تنظیمات neuromarketing متخصصان اعمال می شود فن آوری های تصویربرداری مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) و الکتروانسفالوگرافی (EEG).

محققان از HSE دانشگاه با استفاده از یک مقطع معین رویکرد به مطالعه و بررسی چگونگی محصول غذایی شباهت ارزیابی شده است. این رویکرد مبتنی بر ادغام حواس از روش های مختلف (طعم و بو و ظاهر بصری) در جدایی ناپذیر تصویر از یک شی. برای این آزمایش با 18 شرکت کنندگان طعم چند حبوبات آب نبات و پس از آن نگاه در تصاویر از اشیاء مشابه مانند کوکی ها و غلات و حبوبات و میله و یا بلغور جو دوسر. پاسخ دهندگان ارزیابی شباهت هر یک از این محصولات با آب نبات آنها تا به حال فقط سعی کردم. در حالی که این اتفاق می افتد مغز خود را از فعالیت های ثبت شده با استفاده از EEG.

دو EEG-بر اساس معیارهای در نظر گرفته شد به عنوان یک پتانسیل اندازه گیری محصول شباهت: قدرت ناشی از نوسانات گاما در طول یک 400-600 ms دوره پس از ارائه یک محرک بصری و یک دامنه N400 برانگیخته پاسخ پتانسیلهای.

در EEG-ثبت فعالیت مغز نوسانات مختلف فرکانس و دامنه تشخیص داده می شود که مربوط به روانی مختلف فرآیندهای. گاما نوسانات باید فرکانس بیش از 30 هرتز و شناسایی می شوند که مغز حل کارهایی که نیاز به تمرکز توجه و تبادل اطلاعات بین مناطق مختلف مغز.

برانگیخته گاما نوسان با قدرت از 30-80 هرتز فکر است برای اطمینان از توزیع پردازش اطلاعات در مناطق مختلف مغز به شکل رایج سازگار ادراک یک شیء داده و بر اساس آن ویژگی های مختلف - تصویری audial و طعم و مزه. برای مثال اگر تلفظ صوتی از یک حیوان است متجانس با حیوان, تصویر, قدرت برانگیخته گاما نوسانات رشد می کند. محققان همچنین فرض شده است که یک اثر مشابه ممکن است مشاهده شود که مواد غذایی محصولات مقایسه شده است. و در واقع زمانی که پاسخ دهندگان به بررسی محصولات مشابه به چند حبوبات آب نبات (مانند حبوبات میله) قدرت گاما نوساناتی بود که در بالاترین.

'دامنه N400-مانند منفی تفاوت کامپوننت ثبت EEG زمانی که ما می بینیم یک خطای جزئی یا incongruency: e.g, بین طعم احساس و ادراک بصری محصول' می گوید: Sofya کولیکوا. 'هنگامی که یک آزمایش از شرکت کنندگان طعم آب نبات و سپس مشاهده یک تصویر از کلم بروکلی و یا سیب زمینی سرخ شده, این دامنه بود که در آن بالاترین.'

این N400-مانند جزء یک موج است که به نظر می رسد در EEG در حدود 400 ms پس از شروع محرک است و یک قطب منفی دامنه.

معلوم شد که هر دو روش معقول هستند اما N400-مانند جزء دامنه نمایش داده تنوع بالا در میان پاسخ دهندگان. بنابراین در درک شباهت ارزیابی بهتر است به تکیه بر قدرت گاما نوسانات.

رویکرد کشف شده توسط محققان می توان به neuromarketing مطالعات طعم و مزه مواد غذایی ادراک. در این روش می تواند یک ابزار مفید برای مطالعه و درک ابتکاری جدید محصولات تولید شده با استفاده از فن آوری های نوین و یا از مواد غیر متعارف که مصرف کنندگان ممکن است عادت.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! مسئول صحت اخبار منتشر شده به EurekAlert! با کمک موسسات و یا برای استفاده از هر گونه اطلاعات از طریق EurekAlert سیستم.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب