آموزش رایگان سئو و تولید محتوا

آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه

ماز ابزارهای مفیدی برای بازاریابان وب و کارشناسان سئو ایجاد می‌کند. نمرات که ماز می‌دهد یکی از مراجع ارزیابی کیفیت فنی و حتی محتوایی سایت‌های مختلف است. راهنمای سئو مبتدیان ماز یکی از معتبرترین منابع موجود در این زمینه است و برای تازه‌کارها یک منبع ضروری به شمار می‌آید. یکی از معیارهای گوگل برای تشخیص لینک سازی غیرطبیعی و جریمه سایت‌ها، توجه به تنوع انکرتکست و تعادل میان لینک‌های فالو و نوفالو است. لینک سازی رایگان و استفاده از سایت‌های دست و دلباز به ما کمک می‌کند تا پروفایل لینک طبیعی‌تری بسازیم.

البته بعضی از افراد صفحه مقاله را تبدیل به زباله‌دان می‌کنند! یعنی انقدر به صفحات بی‌ربط لینک می‌دهند که کاربر را آشفته می‌کند. تقویم محتوای اولیه سایت؛ بر اساس اولویت ساخت صفحات درست می‌شود. در این مرحله است که مشخص می‌کنیم استراتژی ما برای شروع کار چیست و چطور قرار است از شروع تا ادامه کار ترافیک را جذب کنیم. مثلا اگر با جستجوی کیورد “خرید لپ‌تاپ” فقط صفحات دسته‌بندی محصولات را مشاهده کنید متوجه می‌شوید؛ فردی که این کلمه را جستجو کرده است به دنبال مشاهده لیستی از لپ‌تاپ‌ها برای خرید است. خوشه‌سازی یا گروه‌بندی به ما کمک می‌کند؛ کلمات مرتبط به یکدیگر را در یک گروه قرار دهیم و یک استراتژی برای رتبه‌گیری در آن گروه از کلمات تدوین کنیم.

برای ثبت نام در دیپ سیک از طریق وبسایت، کافی است وارد سایت رسمی دیپ سیک (DeepSeek AI) شوید و روی گزینه‌ی ثبت‌نام کلیک کنید. برخلاف برخی مدل‌های غربی، نیازی به تغییر آی‌پی یا استفاده از VPN نیست. کافی است یک ایمیل معتبر وارد کنید، کد تأییدی که برایتان ارسال می‌شود را وارد کنید و رمز عبور خود را تنظیم نمایید. بعد از ثبت‌نام، می‌توانید مستقیماً وارد محیط چت شده و شروع به پرسیدن سوال کنید. در نگاه اول، دیپ سیک و ChatGPT هر دو درک بالایی از متن دارند، اما تفاوت زمانی آشکار می‌شود که صحبت از زبان‌های غیرا انگلیسی شود.

یکی از مهمترین چالش‌های بسیاری از خانم‌ها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آن‌ها باید بهترین شغل‌های پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. محتوای تصویری شامل عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها، نمودارها و هر نوع تصویر دیگری است که اطلاعات را به شکل بصری ارائه می‌دهد. این نوع محتوا به خصوص در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست بسیار محبوب است. خرید دوره‌ها در برنامه یوتیوب اندروید از طریق گوگل‌پلی خواهد بود. برای مشاهده هزینه‌های صورت‌حساب خود به وب‌سایت pay.google.com مراجعه کنید.

با پیشرفته شدن گوگل و رونمایی از الگوریتم‌ هامینگ‌برد؛ گوگل به سطح جدیدی از درک محتوا رسیده است. اگر از فصل ۱ خاطرتان باشد؛ ارتباط یکی از ۳ ضلع مثلث موفقیت در سئو بود. پرارزش‌ترین و با کیفیت‌ترین لینک‌ها؛ لینک‌های محتوایی هستند. منوی اصلی در ساختار سایت نقش حیاتی دارد و لینک‌هایی که در منوی اصلی قرار می‌گیرند باید کاملا فکر شده و حساب شده باشند. لطفا توجه داشته باشید نوع آدرس‌دهی بالا یک حالت عمومی بهینه است اما پیکربندی آدرس‌های وب‌سایت خیلی حرفه‌ای تر از این می‌توانند پیکربندی شوند.

ساخت بک لینک قطعا برای موفقیت شما در پروژه‌های سئو ضروری و مهم است و اگر اصولی انجام بشود نتیجه بسیار خوبی هم دارد. برای بک لینک سازی طبق یک اصول پیش بروید تا بتونید در آخر نتیجه را بررسی کنید. حالا که سئو داخلی به حداقل امتیاز و اعتبار رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد. در این بخش لازم است که به یک نکته بسیار مهم نیز اشاره داشته باشیم و آن هم رعایت تعادل می‌باشد. اگر متن شما قرار است که 5 هدینگ داشته باشد، در این صورت شما باید بین 30 تا 40 درصد از هدهای خود را به استفاده از کلمات کلیدی اختصاص دهید. خدمات مربوط به آموزش به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می­شود که در حالت حضوری دوره­های آموزش در مکان شرکت و به صورت گروهی برگزار می­شود.

البته مجدد روی این نکته تاکید می‌کنیم که آدرس URL شما باید کوتاه باشد و بهتر است که حاوی عدد نیز نباشد. در غیر این صورت ممکن است که الگوریتم E.A.T به کیفیت محتوای شما ایراد وارد کند. سعی کنید زمانی که محتوای شما نوشته شد، یکبار آن را مطالعه کنید و ببیند که در چه بخش‌هایی می‌توانید از کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید بدون اینکه برای مخاطب آزارد دهند باشد. در نهایت به یاد داشته باشید که برای کلمات کلیدی بیش از 4 کلمه شما می‌توانید هر 400 تا 500 کلمه یک بار از کلمه کلیدی خود استفاده کنید. شما بواسطه هد بندی مناسب محتوای خود می‌توانید با موتورهای جستجو ارتباط بهتری برقرار کنید. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهم که روی این موضوع تمرکز کافی داشته داشته باشید و به آن اهمیت بدهید.

اگر شما صرفا از یک سرتیتر جذاب بدون پشتوانه استفاده کنید، مخاطب به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد. حتما توجه کنید از روش های درست برای این کار انجام شود وگرنه ممکن است با افت رتبه در گوگل مواجه شوید. برای مثال اولین تصویر بعد از فعالسازی سرچ کنسول برای ساتتون میبینید نمودار زیر است. در آپدیت سال 2023 الگوریتم برت تمام تمرکز آن بر روی درک بهتر زبان انسان می‌باشد. با این حال توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی روی زبان انگلیسی بازدهی نزدیک به 95 درصد دارد اما در دیگر زبان‌ها بازدهی این الگوریتم نزدیک به 80 درصد می‌باشد.

احتمالا شما هم مانند بسیاری از کاربران، پس از راه اندازی وب سایتتان شور و هیجان زیادی برای انتشار اولین پست دارید. طبیعی است که مشاهده اولین پست، انرژی و انگیزه شما را برای ادامه مسیر و رسیدن به موفقیت افزایش می دهد اما لازم است قبل از آن باید آموزش سئو را شروع کنید. هدف اصلی و نهایی ما از تولید محتوا فقط و فقط انتقال پیام صحیح و جلب رضایت کاربر است و زمانی می‌ توان گفت که به این هدف رسیده‌ ایم که محتوای ما در دسترس و دید کاربر باشد. در واقع اصل اساسی سئو و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو نمایش محتوای برتر و اثربخش به کاربر است. تا امروز الگوریتم‌های متنوع و داکیومنت‌های زیادی توسط گوگل منتشر شده تا مانع سواستفاده متخصصین سئو از لینک سازی خارجی و اثرگذاری بر رتبه بندی شود.

در ادامه آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته می‌خواهم سریع‌ترین روش سئو سایت‌های وردپرسی را به شما آموزش دهم. با لینک‌بیلدینگ می‌توانیم اعتبار سایت را بالا ببریم و در کلمات کلیدی مهم که احتیاج به اتوریتی و اعتبار بالا دارند رتبه بگیریم. در ادامه آموزش رایگان سئو با رویکردها و استراتژی‌های جدید لینک‌بیلدینگ آشنا خواهید شد. اگر سایت شما تازه تاسیس است و هیچ صفحه ایندکس شده‌ای در گوگل ندارد؛ پیاده‌سازی https روی سایت بسیار ساده است. فقط کافی است با ارائه دهنده هاستتان تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید پروتکل SSL را روی سایتتان نصب کنند تا سایت شما با HTTPS نمایش داده شود. درصورتی که یکی از مهم‌ترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است.

نه انقدر کم باشد که گوگل متوجه ارتباط صفحه نشود و نه انقدر زیاد باشد که کیورد استافینگ انجام شود و کاربران نیز اذیت شوند. مهم‌ترین بخش بهینه‌سازی این است که از کلمه کلیدی به درستی استفاده کنیم. بر کسی پوشیده نیست که تولید محتوا عامل کلیدی موفقیت در سئو است. لینک‌های محتوایی لینک‌هایی هستند که فقط در یک صفحه سایت وجود دارند و به صورت دستی در هر صفحه باید قرار گیرند. ساختارسازی سایت باعث می شود ربات‌های گوگل راحت‌تر صفحات سایتتان را پیدا کنند، خزش کنند و ایندکس کنند. می‌توانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آن‌ها دسترسی بدهید.

سپس با کسب مهارت و ارتقای خود در هر یک از این شاخه‌ها، درآمد خود را چندین برابر افزایش دهید. این کار به ویژه در مطالبی که حاوی آمار، اطلاعات پایه، اخبار روز و موارد زودگذر هستند، حائز اهمیت فراوان است. پس با قرار دادن تاریخ به‌روزرسانی در کنار محتواها، می‌توانید میزان اطمینان و اعتماد مخاطبان به سایت خود را ارتقا دهید. در زمان انتشار این مقاله، ایجاد دوره تنها از طریق کامپیوتر ممکن است اما می‌توانید ویدیوهای تکی را با موبایل نیز بارگذاری و بعدا با کامپیوتر اضافه کنید. برای تهیه امکانات و وسایل لازم برای یوتیوبر شدن، خواندن مقاله تجهیزات یوتیوب به شما کمک می‌کند. اگر سوال شما درباره‌ی یک موضوع جدید است، فعال کردن این گزینه می‌تواند به شما اطلاعات به‌روزتری بدهد.

بنابراین هر بیزنسی به محض ورود به حوزه بازاریابی دیجیتال، بسته به نیاز کسب و کار، به انواع محتوا نیاز دارد. شما می‌توانید با یادگیری تولید محتوا در حوزه‌های مختلف این کار وارد شوید. در ادامه آموزش رایگان تولید محتوا به معرفی انواع مدل‌های محتوا می‌پردازیم. امروزه تنوع در انواع محتوا به اندازه‌ای است که می‌تواند هر نیازی را پوشش دهد. از متن و تصویر گرفته تا ویدئو و اینتراکتیو، هر نوع محتوایی راهی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان و ارائه تجربیات متفاوت است.

در مقابل اگر تلاش کنیم که با انتشار رپورتاژ آگهی و لینک‌سازی به این صفحه جایگاه‌ش را بهبود دهیم در واقع از سئو خارجی به عنوان یک تکنیک کلاه سیاه استفاده کرده‌ایم. در طول آموزش به یک حوزه (مثلا لینک سازی) علاقه‌مند می‌شویم و ساعت‌ها در موردش مطالعه و تحقیق می‌کنیم ولی سایر حوزه‌های سئو مثل تکنیکال و محتوا را به درستی یاد نمی‌گیریم. یکی دیگر از مشکلات آموزش‌های رایگان این است که مفاهیم را به صورت پراکنده در اختیار ما قرار می‌دهند. مثلا یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور می‌بینیم و فردا مقاله‌ای با موضوع نقشه سایت را مطالعه می‌کنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته ولی ارتباط آنها را به درستی درک نمی‌کنیم.

ولی اکثر افرادی که «شلوار لی» رو سرچ میکنن ممکنه دنبال دیدن مدل ها باشن، یا دنبال تاریخچه شکل گرفتنش باشن. برای اینکه بدونید چطور باید یک محتوای خوب بنویسید باید ابتدا بعضی مقدمات رو راجع به تولید محتوای متنی بدونید. بسیاری از مدیران آرزو دارند تا برای یک ماه هم که شده رتبه یک گوگل را داشته باشند. زیرا اگر قواعد و قوانین بازی سئو را بلد باشید قطعاً برنده خواهید بود. در این دوره ابتدا به مفاهیم پایه سئو پرداختیم و سپس الگوریتم‌های گوگل را یکی یکی بررسی کردیم.

در فصل‌های بعدی آموزش سئو تکنیکال و استفاده از ابزارهای مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با این مدل جستجو سایت‌هایی به کاربر نمایش داده می‌شد که در همان منطقه جغرافیایی حضور داشتند. در فصل سئو محلی به صورت کامل با تکنیک و قواعد آن آشنا خواهیم شد. اگر علاقه‌مند به استخدام در این حوزه هستید، پس از مشاهده این دوره با ما در ارتباط باشید. تحلیل در همه بخش های سئو نقش دارد اما صحبت در مورد  لازمه شرح کامل موضوع و عمیق شدن در آن است که به دلیل طولانی شدن محتوا از آن صرفه نظر می کنیم.

یکی از راهکارها برای منظم کردن نقشه سایت این است که نقشه سایتتان چند بخشی باشد. خوشبختانه؛ افزونه یواست این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می‌دهد. چنانچه سایت شما نتواند درخواست‌‌ها را به سرعت پاسخ دهد؛ این ربات‌ها؛ سرعت خزش را اتوماتیک پایین می‌آورند تا سایت شما به اصطلاح Down نشود. نکته بسیار مهم دیگر در ایندکس سریع مقالات، سرعت مناسب سایت است. شما هر مقاله‌ای که می‌نویسید؛ ممکن است به چندین دسته‌بندی مربوط باشد. با توجه به اینکه امکانات وردپرس و آموزش‌های وردپرس به وفور پیدا می‌شود وقت خود را صرف سیستم‌ مدیریت محتوای دیگری نکنید.

شخصی که دوره­های آموزشی مربوطه به خوبی طی کند، می­تواند در قالب یک سئوکار یا کارشناس سئو به فعالیت بپردازد. شاید فکر کنید هر نوع عکسی که در صفحه سایتمون استفاده کنیم مشکلی نداره و فقط مهم این هست که صفحه سایت ما تصویر داشته باشد! اما به هیچ عنوان اینطور نیست و باید تصویر شما با محتوای صفحه شما مرتبط باشد. اگر وردپرس دارید به راحتی با افزونه Yoast SEO نسخه پولی میتوانید کار ریدایرکت کردن را انجام دهید. اما اگر این افزونه را ندارید افزونه هایی همانند Rank Math و redirection به راحتی میتوانید کار انتقال صفحات را انجام دهید.

این نکته را به این دلیل گفتیم که بدانید، لینک سازی خارجی به جهت تقویت سئو خارجی سایت معمولا یکی از بهترین راه‌های موجود شما می‌باشد. شما می‌توانید با تلفن همراه خود و یک برنامه فتوشاپ به صورت رایگان عکس‌های بسیار با کیفیت از محصولات خود ثبت کنید. نکته بسیار مهم بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عکس‌های خود را از منابع مختلف با در نظر گرفت حق کپی رایت به دست آورید. در غیر این صورت ممکن است که اعتبار عکس استفاده شده توسط شما به سایت‌های دیگری منتقل شود. با این وجود برخی از وبسمتران اعتقاد دارند که استفاده ویدیوهای کوتاه نیز به صورت ویژه می‌تواند روی سئو داخلی شما تاثیر مثبت داشته باشد.

استفاده صحیح از تگ‌های H1 تا H6 برای سرفصل‌بندی، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سلسله‌مراتب اهمیت و روابط بین بخش‌های مختلف متن را درک کنند. همچنین باعث می‌شود مطلب برای کاربران خواناتر و هضم بهتر باشد. تولید محتوا برای کسب‌وکارهای آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا پایه و اساس استراتژی بازاریابی آنلاین را تشکیل می‌دهد. بدون محتوای ارزشمند و جذاب، کسب‌وکارها نمی‌توانند توجه بازدیدکنندگان جدید را جلب کنند و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل نمایند. محتوا نه تنها به عنوان یک عامل مهم در ایجاد و حفظ اعتبار برند عمل می‌کند، بلکه در دستیابی به اهداف کسب‌وکار نیز نقش کلیدی دارد.

این ابزار در جلسه 14.4 دوره آموزشی سئو به صورت رایگان تدریس شده است، برای اطلاعات بیشتر به جلسه رجوع نمایید. نحوه بهینه سازی سایت برای الگوریتم کبوتر بحث مفصلی است و به همین دلیل پیشنهاد می شود صفحه اختصاصی آن مشاهده شود. الگوریتم MUM مفهوم جدید به محتوا و نحوه پاسخ به کاربران می دهد به شکلی که کاربران در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل نیاز خود را رفع نمایند. در مورد مرغ مگس خوار و راه هایی که برای بهبود آن می توان پیشنهاد داد باید هزاران کلمه نوشت که در این صفحه نمی گنجد، لذا در صورت تمایل صفحه آموزش الگوریتم مرغ مگس خوار را مطالعه نمایید. ماه عسل درک درست از عبارت جستجو شده پاسخ های کوتاهی است که گوگل از طریق گراف دانش خود در قالب یک باکس به کاربران نمایش می دهد که همه اینها در راستای رضایت کاربر می باشد. در آینده سعی می کنیم الگوریتم های سایر موتورهای جستجو هم مورد بررسی قرار دهیم.

برای مثال عکسی که الان در بخش پایین استفاده کردیم با محتوای این صفحه که در مورد سئو میباشد همخوانی دارد و این یک سیگنال صحیح هست که به سمت گوگل ارسال میکنیم. تو این بخش آموزش سئو رایگان قصد داریم اصطلاحات رایج  سئو رو برای شما بگیم که اگر جایی دیدید و یا کسی به شما گفت بدانید چه معنایی را میدهد. و در نهایت اردیبهشت سال 1401 الکسا کاملا تعطیل خواهد شد و ابزارهای دیگری جایگزین الکسا میشوند برای بررسی میزان رتبه سایت ها در دنیا و کشور ایران. شما میتوانید با فیلم رایگان آموزش سئو به زبان ساده را بیاموزید. تا به حال به این فکر کردین که چقدر خوب میشد که یکی لقمه رو میجوید و میذاشت تو دهن مون و ما با یه حس خوب از راحتی لذت می بردیم؟! باید براش تجزیه کنین، تحلیل کنین و بعد عصاره اون چیزی که گفتین رو بهش بدین.

سایت‌های زیادی در اینترنت پیدا می‌شود که به ما اجازه درج لینک در پروفایل کاربری، بخش نظرات مقاله یا حتی فروم‌های تخصصی می‌دهند. این لینک‌ها عموما نوفالو بوده و تاثیر مستقیم بر جایگاه ما ندارند ولی با توجه به رایگان بودن و با هدف ایجاد تنوع در انکرتکست مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای کسب و کارهایی که وابسته به یک موقعیت جغرافیایی هستند (مثلا رستوران، داروخانه، پاساژ و …) سئو محلی اهمیت بسیار بالایی دارد. با ثبت در نقشه گوگل، درج تصاویر جذاب و کسب دیدگاه مثبت از مشتریان می‌توانیم شانس نمایش در نقشه گوگل و صفحه نتایج جستجو را افزایش دهیم. یکی از الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی صفحات سیستم E-E-A-T است که شامل 4 مفهوم تخصص، تجربه، اعتبار و اعتماد می‌شود. گوگل برای تشخیص هریک از این فاکتورها روش‌های متعددی دارد که بخشی از آن بیرون از سایت ما رخ می‌دهد.

این الگوریتم گوگل که در سال ۲۰۲۲ آخرین آپدیت آن منتشر شده، و همانطور که از اسمش پیداست شامل قوانین سخت گیرانه گوگل در رابطه با صفحاتی است که ارتباط مستقیمی با سلامت و پول کاربر دارد. سایت‌های فروشگاهی که کاربران در آن‌ها محصولی را خریداری می‌کنند یا سایت‌هایی که محتواهای پزشکی و آموزشی که مستقیم با سلامت افراد سر و کار دارند در زیر ذره‌بین این الگوریتم هستند. از طرفی الگوریتم YMYL ارتباط و درآمیختگی زیادی با الگوریتم EAT دارد و بر اساس فاکتورهای این الگوریتم که در بالا گفته‌ایم قوانین خود را بر روی رتبه بندی صفحات اعمال می‌کند. الگوریتم پنگوئن برای شناسایی و جریمه کردن وب‌سایت‌هایی طراحی شده است که از تکنیک‌های ساخت لینک مصنوعی و غیرطبیعی استفاده می‌کنند. این الگوریتم به دنبال وب‌سایت‌هایی است که از روش‌هایی مانند خرید لینک یا استفاده بیش از حد از لینک‌های متنی با کلمات کلیدی مشابه برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا بیش از آنکه به تجربه کاربری و ارزش محتوا توجه کنند، تمرکزشان روی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل بوده است.

در واقع با استانداردهای گوگل را نقض کرده‌ایم چرا که هر مدل پرداخت هزینه برای دریافت لینک را غیرطبیعی محسوب می‌کند. ولی اینکار به شکلی انجام شده که برای الگوریتم‌های گوگل قابل تشخیص نیست. برای کسی که در ابتدای راه قرار دارد تشخیص آموزش اصولی با تجربه سطحی بسیار دشوار بوده و ممکن است دید اشتباهی نسبت به سئو و یادگیری آن به دست آورد. به صورت کلی واکنشگرا بودن سایت به این معنی است که هر شخصی بتواند با هر دستگاهی به سایت شما دسترسی داشته باشد. اگر شما نتوانید برای این موضوع برنامه ریزی مناسبی داشته باشید، به سئو سایت و همچنین سرعت سایت خود آسیب رسانده‌اید.

زمانی که شما یک سوال از هوش مصنوعی میپرسید، برای پاسخ دادن به شما لازم است که منابع مختلف را بررسی کند و سپس در مورد آن تصمیم گیری نمایید که کدام یک را به شما نمایش دهد. زمانی که شما به دنبال یک آموزش سئو مناسب می‌باشید، حتما باید در مورد داده‌های ساختار یافته به شما آموزش دهد. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که شما بواسطه این داده‌ها می‌توانید ارتباط بهتری با گوگل برقرار کنید و از طرفی استاندارد‌های سایت خود را نیز افزایش می‌دهید. طرحی صفحات با توجه به استانداردهای داده‌های ساختار یافته باعث می‌شود که رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا کند. شما برای این که لینک سازی خارجی برای سایت انجام بدید روش‌های مختلفی را در دسترس دارید اما بهترین کار این است که بهترین و مطمئن‌ترین روش را انتخاب نمایید تا در نهایت نتیجه مطلوب را دریافت کنید. خرید بک لینک‌های بی‌کیفیت علاوه بر این که تاثیر مثبتی را برای شما ایجاد نمی‌کنه در انتها ممکن است که باعث پنالتی شدن سایت شما هم بشود.

سپس سایر صفحاتی که اطلاعات مرتبط دارند، در قالب کلاسترهای محتوایی به این صفحه اصلی متصل می‌شوند. این کار باعث می‌شود ساختار سایت بهینه شده و صفحات برای کلمات کلیدی هدف خود، در رتبه بالاتری قرار بگیرند. انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا نیازمند در نظر گرفتن چند عامل کلیدی است. ابتدا باید مخاطب هدف خود را بشناسید و نیازها، علایق و چالش‌های آنها را مورد بررسی قرار دهید. سپس با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، موضوعات مرتبط با نیاز مخاطبانتان را که دارای حجم جستجوی مناسبی هستند شناسایی کنید. همچنین با بررسی موضوعات و محتوای رقبا می‌توانید ایده‌های تازه‌ای بیابید و از تکرار موضوعات جلوگیری کنید.

برای راحتی و این کار می‌توانیم از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Planner، Keyword Planner، Keywordtool.io، SEMrush  و کیبورد پلنر استفاده کنیم. اما یادتان باشد بهترین ابزار برای این کار پیشنهادات خود گوگل است. زیرا این دسته از کلمات گرفته شده از جستجوی کاربران در اینترنت است. در این مقاله ما به طور کامل درباره آموزش تولید محتوا رایگان و اصول نوشتن محتوا بحث کردیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا نیاز اصلی کسب‌وکارهاست.

همین مساله موجب شده که بسیاری مفهوم لینک سازی و سئو خارجی را معادل با سئو کلاه سیاه بدانند در حالیکه این تفکر صحیح نیست. اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت می‌کنند. همین فرآیند ساده موجب می‌شود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید. برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ‌گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند.

نداشتن سرچ کنسول برای سایت مثله این میمونه شما یک ماشین دارید اما هیچ اطلاعاتی از میزان بنزین ماشین، سرعت ماشین و دور موتور ندارید. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته می‌شود که باعث می‌شود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. در نتیجه، احتمال این که مخاطبان هدف وارد سایت شما شوند، بیشتر است. به همین دلیل می‌توانید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. با این حال، لازم است که در این زمینه دانش تخصصی داشته باشید.

سوالی که همیشه پرسیده میشود این است آیا آموزش سئو وردپرس یعنی فقط محدود به وردپرس است؟! اما در بین وردپرس به واسطه داشتن افزونه های مختلف کار سئو شمارا راحت تر میکند و نهایتا چند درصد با سئو سایر سایت ها مسیر سئو شما تفاوت خواهد داشت که آن هم فقط محدود به افزونه هاست. نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که الگوریتم ام یو ام محدود به زبان شما نمی‌شود. این الگوریتم به جای این که فقط در منابع فارسی به دنبال پاسخ آن باشد. از منابع انگلیسی زبان نیز استفاده می‌کند و آن را به صورت ترجمه شده به شما نشان می‌دهد. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در این الگوریتم ناشر مقاله و محتوا بسیار مهم می‌باشد.

پس در فرایند به‌روزرسانی، لینک‌سازی داخلی خود را ارزیابی و بهینه‌سازی کنید تا هم سئو صفحات بهبود یابد و هم تجربه بازدیدکنندگان. با شرکت کردن در دوره سئو وبسایت تمامی روش‌های اصولی برای پیدا کردن Intent کاربر را خواهید آموخت. همچنین در این دوره جامع آموزش سرچ کنسول، سئو محتوا و داخلی نیز آموزش داده شده‌اند. محتوای متنی، پایه و اساس بسیاری از استراتژی‌های محتوایی است. این نوع محتوا شامل مقالات، پست‌های وبلاگ، نوشته‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و موارد دیگر است.

در کادر مخصوص، سوال یا دستور خود را تایپ می‌کنید و پاسخ را در عرض چند ثانیه دریافت می‌کنید. اگر نیاز به اطلاعات جدیدتر دارید، می‌توانید گزینه‌ی جستجوی وب را فعال کنید تا دیپ سیک پاسخی بر اساس منابع به‌روز اینترنت ارائه دهد. همچنین اگر سوال شما پیچیده است، قابلیت DeepThink را فعال کنید تا مدل، قبل از پاسخ‌گویی تحلیل عمیق‌تری انجام دهد. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. هدف آن انتقال دانش عمیق درباره نحوه بهینه‌سازی محتوای وب، جذاب‌تر کردن آن برای موتورهای جستجو و افزایش دید آن برای مخاطب هدف است.

محتوایی که در این صفحه مشاهده خواهید کرد  چند بخش ابتدایی و مهم از دوره وِیژه و تخصصی کسب درآمد از تولید محتوا می باشد. می توانید با تولید محتوا خیلی سریع با همین دوره آشنا شوید و تکنیک های طراحی و تولید محتوا برای وب سایت های اینترنتی را در هر موضوعی بصورت رایگان آموزش ببینید و  شروع کنید. سرچ کنسول گوگل یک ابزار بسیار قدرتمند برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند درباره وب‌سایت و نحوه بهینه‌سازی آن است. استفاده درست از داده‌های این ابزار می‌تواند به شما در تولید محتوای باکیفیت و به‌روزرسانی مطالب کمک زیادی کند. محتوا باید به گونه‌ای نوشته شود که برای مخاطبان راحت‌خوان و قابل‌فهم باشد. از جملات کوتاه، فاصله‌گذاری مناسب و ساختار منطقی استفاده کنید.

شما با تحقیق در مورد کلمات کلیدی آشنا هستید، اما چگونه می‌توانید این کار را به‌طور مؤثر انجام دهید؟ فرایند دقیق را بررسی کنید و با معیارهایی که باید در حین پیاده‌سازی آن در نظر بگیرید، آشنا شوید. در قسمت پایین،‌ ویدیوهای آموزش سئو محتوا قرار دارد که مربوط به دوره رایگان سئو است. در صورتی که تمایل ندارید از ویدیوها استفاده نمایید، در ادامه صفحه، متن آموزش را مطالعه نمایید. حال اگر همواره در حال رشد و ارتقای مهارت‌های خود با استفاده از منابع رایگان در وب هستید، خود را به یک نویسنده‌ی حرفه‌ای محتوا تبدیل کرده‌اید. اما برای این‌که تبدیل به یک نویسنده‌ی حرفه‌ای در امر تولید محتوای وب شوید، نیاز است که همیشه اطلاعات خود را آپدیت نگه داشته و در حال آموزش و پیشرفت باشید. درست مثل تولید محتوای سایت، برای فعالیت در یک پیج اینستاگرامی هم شما باید یک استراتژی محتوا تدوین کنید.

مثلا در تولید محتوا اگر به فکر تکرار بیش از حد یک کلمه (در جایی‌که واقعا نیاز نیست) باشیم دچار Keyword Stuffing می‌شویم که یکی از روش‌های کلاه سیاه است. زمان آن رسیده که آموخته‌های خود را در پروژه واقعی پیاده‌سازی کنیم و از آن کسب درآمد داشته باشیم. استخدام در یک شرکت یا پذیرش پروژه به صورت فریلسنری ما را از فضای یادگیری به دنیای رقابت وارد می‌کند. پس از ورود کاربر به سایت فرآیند تبدیل او به مشتری آغاز می‌شود. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند.

ما قصد داریم آموزش سئو از پایه به صورت صفر تا صد را به شما بیاموزیم که بعد از این مقاله شما بتوانید اطلاعات مناسبی از سئو کسب کنید و وارد نتایج گوگل بشوید. آشنایی با مفاهیم سئو برای افرادی که می‌خواهند شروع به یادگیری و کسب مهارت کنند لازم و ضروری است. همچنین مدیران یک کسب‌وکار با پیاده سازی قوانین سئو می‌توانند شاهد افزایش فروش خدمات و محصولات باشند. این موضوع می‌تواند به افزایش برندینگ و سبقت گرفتن رقبا نیز کمک کند. ✔️ افرادی که می‌خواهند به عنوان کارشناس تولید محتوا فعالیت کنند.✔️ وبمسترها و مدیران سایت که می‌خواهند محتوای سایتشان را بهینه کنند.✔️ افرادی که علاقه‌مند به یادگیری سئو محتوا هستند. ابزارهای ردیابی بک لینک اطلاعات زیادی به ما از نحوه لینک سازی رقبا و خودمان می دهند.

درک رفتار کاربران و نیازهای آنها در فضای آنلاین، به شما در بهینه‌سازی محتوا و ساختار وبسایت کمک می‌کند. اولین بخش اعتبار و سابقه نویسنده در این حوزه به خصوص می‌‌باشد. در صورتی که یک محتوا نام نویسنده و یا تیم نویسندگان نداشته باشد، گوگل به این سادگی به آن اعتماد نخواهد کرد. محتواهای قبلی سایت هدف خواهد بود، آیا این سایت در این حوزه تولید محتوای مستمر داشته و یا به تازگی به این حوزه ورود کرده است. در صورتی که محتوای قدیمی با اطلاعات نامشخص دارید، به این محتوا توجه ویژه این داشته باشید، چرا که می‌تواند جایگاه سایت شما روی برخی از کلمات کلیدی به خطر بیندازد. الگوریتم رنک برین نیز علاوه بر بررسی ارزش محتوای شما به دنبال بررسی رفتار کاربران با محتوای سایت شما نیز می‌‌باشد.

زمانی اتفاق می افتد که 2 یا چند صفحه داخلی ما یک هدف داشته باشند و برای رتبه گرفتن با هم رقابت کنند. کنیبالیزیشن در 90 درصد موارد مضر است و باید اصلاح گردد که در جلسات آموزشی مفصلا به آن پرداخته ایم. بحث سایت های برند متفاوت است، صحبت ما به صورت کلی در مورد سایت های معمول و غیر برند می باشد. مابقی نکات و شرح هر کدام از این موارد را در صفحه آموزش سئو تصاویر خواهیم گفت. در این صفحه فیلم های آموزشی سئو به ترتیب جلسات بارگذاری شده اند. با استفاده قابلیت فیلترینگ طراحی شده میتوانید جلسات و موضوع آموزش را وارد کنید تا مطالب برای شما نمایش داده شوند.

محتوای متنی به دلیل سهولت تولید و قابلیت بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، از اهمیت بالایی برخوردار است. درک و شناخت مخاطبان برای ایجاد محتوایی که با نیازها و علایق آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد، ضروری است. شناسایی پرسونای مخاطب و درک رفتار و انتظارات آن‌ها به شما کمک می‌کند تا محتوایی مرتبط و موثر تولید کنید. محتوای باکیفیت و معتبر می‌تواند به ایجاد اعتماد بین کسب‌وکار و مخاطبان کمک کند. ارائه اطلاعات دقیق، مفید و به‌روز به مخاطبان نشان می‌دهد که کسب‌وکار به دانش و نیازهای آن‌ها اهمیت می‌دهد. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود.


اینجا