استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2021-09-25
10 روش موثر افزایش نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات 2024
آیا ترافیک ارجاعی بیشتری نسبت به ترافیک ارگانیک دریافت میکنید؟ آیا در نواحی خاص بیش از حد یا به اندازه کافی هزینه میکنید؟ هرچه بیشتر از کمپینتان اطلاعات داشته باشید، در آینده نتایج بیشتری کسب میکنید. خودکارسازی استراتژیهای بازاریابی با استفاده از راهکارهای مارکتینگ اتومیشن، یکی از راهکارهای اثربخش مایند در جهت بهبود نرخ بازگشت سرمایه و کاهش نرخ ترک سبد خرید است. این روش ضمن کاهش هزینهها، به افزایش کارایی تیم بازاریابی کمک میکند و امکان تمرکز بر روی ایدههای خلاقانه و راهبردی را فراهم میکند. سهگانه دیجیتال (صدا، تصویر و محتوای بومی) ستونهای مهمی برای موفقیت برندها در بازاریابی دیجیتال هستند.
خیلی از کسبوکارها همین الان از چت بات برای پاسخدهی به سؤالهای پرتکرار مشتریان استفاده میکنند. نرمافزارهایی وجود دارند که به نیروهای پشتیبانی کمک میکنند بهطور مؤثرتری مشکلات را حل کنند یا حتی بفهمند کی مشتری عصبی شده است. برای مثال، اگر میزان ترک (رهاکردن مسیر خرید) افراد در فرایند فروش زیاد است، با نظرسنجی از آنها میتوانید بفهمید مشکل از کجاست. یکی از معتبرترین تاکتیکهای بازاریابی رسیدگی به مشتری با حل کردن مشکل اوست.
بنابراین تعداد تبدیلهای در طول یک ماه را در نظر بگیرید، گام بعدی این مرحله را کامل میکند. اگر کسبوکارتان بهاندازهای بزرگ و پیشرفته شده که نیاز به راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین دارید، بهتر است قبل از هر چیز، مخاطبان خود را بهخوبی بشناسید. شناخت دقیق مخاطبان هدف به شما کمک میکند تا کمپین خود را متناسب با نیازهای آنها طراحی کرده و همچنین مخاطبان جدیدی جذب کنید. این شناسایی نه تنها باعث درآمدهای هدفمند میشود، بلکه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را نیز افزایش میدهد.
- {
- اینستاگرام در حالی که محتوا محور است اما به شدت بصری است، پس ساده نگه داشتن محتوا تا جای ممکن میتواند منظور شما را به درستی به مخاطب برساند. |}
- بررسی و تحلیل مستمر گزارشها، برای شناسایی روندهای موثر و تصمیمگیری آگاهانه در کمپینهای بازاریابی ضروری است.
- برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. {
- به یکباره، آنها از شما میخواهند توضیح دهید که کمپینهای بازاریابی شما دقیقاً چه مقدار نرخ بازگشت سرمایه در راستا و در ارتباط با سود و درآمد کلّی کمپانی ایجاد میکنند. |}{
- بازاریابی ویدئویی فرصتی بینظیر برای انتقال پیامهای پیچیده به شکلی آسان، ارائه تعاملی عاطفی بینندگان و نمایش شخصیت برند است. |}
- اگر میخواهید بهترین طراحی بنر تبلیغاتی را داشته باشید، میتوانید ساختن بنر تبلیغاتی را به طراحان حرفهای پونیشا واگذار کنید.
اما باید توجه داشت که این مقدار به نوع کسبوکار و صنعت شرکت شما بستگی دارد. در واقع تبلیغات می تواند یکی یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که نه تنها فروش را در کوتاه مدت افزایش می دهد، بلکه به ایجاد یک برند قوی و افزایش وفاداری مشتری در بلند مدت کمک می کند. کوکو با استفاده از الگوریتمهای هوشمند، اطلاعات کاملی از میزان تعامل، تعداد فالوورها، نرخ تعامل واقعی و سایر معیارهای مهم را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید بهترین اینفلوئنسرها را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. برای بررسی میزان اثربخشی محاسبه ROI و میزان اثربخشی لندینگ پیچ، به ترافیک ورودی، نرخ تبدیل (conversion rate) و بررسی فروش افزایشی را حتما در نظر داشته باشید. در ضمن عوامل دیگری مانند طراحی صفحه فرود، طراحی بنر تبلیغاتی، سرعت بارگذاری وب سایت و … بر سرنخ فروش یا لید تاثیر گذار است یعنی با تغییر هر کدام از این عوامل لیدهای بیشتری برای فروش به دست می آید. در این روش، دو یا چند نسخه از یک بنر با تغییرات جزیی در عناصر مختلف (مانند رنگ، اندازه، متن و تصویر) به صورت همزمان به گروههای مختلفی از مخاطبان نشان داده میشود.
تصور کنید یک رستوران محلی دارید و تبلیغی حاوی بهترین غذای خود را به کاربرهای نزدیک به خود نشان میدهد، این کار را در زمان شام انجام میدهد و کاربر سریعا نقشه و مسیرهای منتهی به رستوران شما را میبیند. کاربر تنها کاری که باید انجام دهد کلیک بر پروفایل شما است و بدین طریق شما هم یک مشتری جدید پیدا کردهاید و هم یک دنبال کننده. در حال حاضر، این تنها ابزاری است که به ما لینکهای مازادی را در کنار لینک تعبیه شده در پروفایل میدهد. درصد مشارکت بالای اینستاگرام پتانسیل خوبی برای فروش به ما میدهد و این ابزار به ما کمک میکنید از این فرصت نهایت بهره را ببریم. درست همچون فیس بوک، اینستاگرام به شما اجازه میدهد که دکمههای ترغیب به عمل را در تبلیغات خود بگنجانید؛ کاری که باعث میشود به اهداف تبلیغی خود دسترسی پیدا کنید. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) فرمی از محتوا است که توسط کاربران یک سیستم یا پلت فرم تولید شده است و خود برند هیچ دخالتی در آن نداشته است.
بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟
البته آزمایش همیشه بهسادگی مقایسهٔ نرخ فعلی بازگشت سرمایه با نرخ آن در گذشته نیست. ممکن است بتوانید بدون هزینهکردن برای استخدام نیروهای جدید، کارتان را هم توسعه دهید. این کار بهاصطلاح ارزیابی عملکرد نیروها با هدف افزایش بازدهی عملکردشان است. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. اگر قیف فروش شما آنچنان که انتظار دارید، عمل نمیکند، با کمک دادهها میتوانید بفهمید مشکل از کجاست. از طرف دیگر، دادهها کمک میکنند تجربهٔ شخصیسازیشده برای هر مشتری بسازیم؛ مثلاً به مشتری که آخر هر هفته غذای بیرون سفارش میدهد، غذاهای محبوب را با تخفیف ارائه میکنیم.
شما میتوانید با اطمینان از اینکه نسخه تبلیغاتی و صفحه فرود شما بسیار مرتبط با کفشهای دویدن هستند، نمره کیفیت خود را بهبود بخشید. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads).
امکان اندازهگیری و تحلیل دقیق
اینفلوئنسرها میتوانند به عنوان پلی بین برندها و مخاطبان عمل کنند و با استفاده از اعتبار و تعامل بالای خود، تاثیرگذاری قویتری نسبت به تبلیغات سنتی داشته باشند. تولید محتوای تعاملی مانند نظرسنجیها، سوالات و پاسخها، و چالشها میتواند به افزایش تعاملات با کیفیت کمک کند. این تعاملات مثبت الگوریتم اینستاگرام را به نفع شما تنظیم میکند و باعث میشود محتوای شما به مخاطبان بیشتری نمایش داده شود. افزایش رقابت برای دسترسی به مخاطبان هدف منجر به افزایش هزینه هر کلیک (CPC) در تبلیغات اینستاگرام شده است.
در طول برگزاری کمپین نیز، باید این اهداف بهصورت مداوم آنالیز شوند تا مطمئن شوید که مسیر درستی را طی میکند. در صورت دور بودن از اهداف کمپین، در این شرایط زودتر میتوانید جلوی ضرر را بگیرید و کمپین خود را اصلاح کنید. بازتاب آنلاین با مجوز رسمی بازتاب نویس از سوی وزارت رشاد دارای نشان پایگاه خبری است و هدف آن ایجاد فضایی برای بازتاب انواع اخبار در ایران است. این چالش ها شامل محدودیت های زیرساختی، قوانین و مقررات ناگهانی و نوسانات اقتصادی است که می تواند بر نتایج تبلیغات تأثیر بگذارد. با تست A/B می توانید تغییراتی که در کمپین ایمیلی باعث افزایش open rate و conversion rate می شود را متوجه شوید.
همچنین، ارائۀ پشتیبانی سریع و موثر از طریق چت آنلاین یا شبکههای اجتماعی، تجربه مثبتی ایجاد میکند که مشتریان را به استفادۀ مجدد از خدمات برند ترغیب میکند. در بسیاری از موارد گروه تبلیغاتی کار خود را به درستی انجام میدهد و سیل عظیمی از کاربران جذب صفحه شما میشوند. همچنین اسم پیج باید طوری انتخاب شود که وقتی کاربری آن را میبیند در ذهن او ماندگار شود. واقعیت این است که نرخ بازگشت سرمایه ایدهآل به پارامترهای مختلفی مثل نوع صنعت، روشهای بازاریابی وضعیت رقابت در بازار، کانال تبلیغاتی، استراتژی دیجیتال مارکتینگ و موارد دیگر بستگی دارد. برای بررسی موفقیتآمیز بودن یا نبودن یک کمپین تبلیغاتی، معیارهای مختلفی وجود دارد ولی نرخ بازگشت سرمایه یکی از معیارهای اصلی محسوب میشود.
با استفاده از دادههایی که از ارتباط با مشتریان به دست میآورید، میتوانید خدمات و محصولات متناسب با نیازهای آنها ارائه دهید. همچنین، جمعآوری بازخورد از طریق نظرسنجیها یا نظرات در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد. در نوع دیگر باید جامعه هدف مورد بررسی قرار گیرد که این کار با جمعآوری اطلاعات و استفاده از ابزار مخصوص خود اینستاگرام انجام میگیرد. پس از تبلیغات پربازده، باید نوع نگاه کاربران نسبت به محصول شما تغییر کرده باشد. به طور کلی زمانی که شما کسبچکار خود را تبلیغ میکنید، با بررسی چند آیتم میتوانید بازخورد آن را متوجه شوید.
نرخ بازگشت سرمایه یعنی در یک فعالیت خاص به ازای هر 100 واحد هزینه چه مقدار هزینه بازگشت داده شده است که گاها این نرخ از 100 درصد هم فراتر میرود که البته بستگی به نوع قعالیت دارد. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... شما میتوانید به مشتریان خود بگویید که دقیقا چه مشکلی را در تبلیغات خود قصد حل کردن آن را دارید و اینکه سعی کنید آن را کوتاه و مختصر بیان کنید. اینستاگرام در حالی که محتوا محور است اما به شدت بصری است، پس ساده نگه داشتن محتوا تا جای ممکن میتواند منظور شما را به درستی به مخاطب برساند.
برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه، میزان سرمایهگذاری اولیه را از ارزش نهایی سرمایهگذاری کم میکنیم و بهعبارتی بازده خالص را به دست میآوریم. سپس این میزان را بر هزینه سرمایهگذاری اولیه تقسیم و در نهایت در 100 ضرب میکنیم. با استفاده از این دادهها و تعاملات، میتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را بهتر تنظیم کنید و آنها را برای مخاطبان خاص هدف قرار دهید. این شخصیسازی نهتنها مشتریان را راضیتر میکند، بلکه میتواند به وفاداری بیشتر آنان و در نهایت بهبود مستمر در ROI منجر شود. تحلیل نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در بازاریابی، به تیمها کمک میکند تا عملکرد کمپینها را ارزیابی کرده و تصمیمات هوشمندانهتری برای سرمایهگذاریهای آتی بگیرند. به عنوان مثال، اگر تبلیغات در گوگل، تبلیغات بنری در وب سایت ها و غیره را انتخاب کنید، می توانید اعداد را از ابزارهایی مانند Google Tag Manager و Google Analytics دریافت کنید.
در نهایت، اگر میخواهید کمپینهای بازاریابی خود را بهینه کنید و به سودآوری بیشتری برسید، مایند با راهکارهای تخصصی و تیمی از مشاوران حرفهای آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کند. زمانی که این روشها را پذیرفتید، یکپارچهسازی بخشها و سازگاری با تغییرات دیجیتالی، اساساً با کمک ذهنیت چابک امکانپذیر میشود. بدین ترتیب، شما قادر خواهید بود کارآمدی یا عدم کارآمدی رویکردهای خود را بهسرعت تشخیص دهید.
این سبک از بازاریابی، مقرونبهصرفهتر از بازاریابی سنتیست و استراتژیهای سودآورتری دارد که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری به همراه دارند. چرا که با به کارگیری این استراتژیها، مخاطبانی را هدف تبلیغات خود قرار میدهید که علاقۀ بیشتری به کسبوکار شما دارند و با سرمایهگذاری روی آنها، نرخ تبدیل مخاطبان عادی به مشتری را افزایش میدهید. در فضای رقابتی اینستاگرام، استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند کوکو میتواند تفاوت قابل توجهی در موفقیت استراتژیهای بازاریابی شما ایجاد کند. با دسترسی به دادههای دقیق و تحلیلهای جامع، میتوانید تصمیمات آگاهانهتری بگیرید و تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید.
گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. تفاوتی ندارد که مخاطبانی که به برند، محصولات و خدمات شما علاقهمند هستند، کجا باشند. بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که به همۀ مخاطبان علاقهمند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید. در زمان اجرای این کمپین، توجه به فاکتورهای مختلف برای دستیابی به موفقیت الزامی است؛ کاری که همکاران ما در واحد دیجیتال مارکتینگ کانون تبلیغات ایران نوین برای برندهای بزرگ کشور انجام میدهند. قبل از آغاز کمپین تبلیغاتی، اهدافی قابلدسترس، مدتدار و مرتبط (Smart Goals) را تعیین کنید.
اگر ROI مثبت باشد، به این معنی است که تبلیغات شما موفقیت آمیز و سرمایه گذاری بوده است. در بنرهای تبلیغاتی اطلاعاتی به بازدید کننده نمایش بدهید که بازدیدکننده بتواند به شما اعتماد کند و برند شما در نظرش قابل اعتماد جلوه کند تا در نهایت، برندینگ شما بهبود یابد. بازدیدکننده هایی که تبلیغات ویدیوئی شما را مشاهده کردند امکان دارد نام برندتان را جستجو کرده و وب سایت شما را بازدید کنند بنابراین مقیاس جستجو برند شما با ابزارهای گوگل ترند می تواند در ROI شما دخیل باشد. برای مثال، فونتهای کلاسیک حس رسمیتری را القا میکنند، در حالی که فونتهای مدرن و فانتزی، حس جوانی و پویایی را منتقل میکنند. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،...
برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. با توجه به عملکردهای قبلی و نتایج ثبتشده، بهتر است برای افزایش ROI بخش بزرگتر بودجه خود را به این کانالها اختصاص دهید. ما ترجیح میدهیم که بیشترین بازده را از سرمایهگذاری خود به دست آوریم و به همین دلیل مهم است که بدانیم در برابر هزینهای که پرداخت کردهایم، چه نتیجهای گرفتهایم.
{اندازهگیری بازگشت نرخ سرمایه در بازاریابی شبکههای اجتماعی
|}برای مثال میتوانید محصولات چند منظورهای را برای جذب مخاطب کنار هم قرار دهید. همچنین میتوانید محصولات مکمل خریدهای گذشته را برای بعضی مخاطبان خود ارائه کنید. یا اینکه از تبلیغات ورقهای برای بازگو کردن یک روایت و یا برای برجسته کردن استفادههای متعدد یک محصول واحد سود ببرید. تبلیغات ورقهای بصورت اتوماتیک در اینستاگرام به چشم میآیند، پس از این فرصت برای پیشنهادات خود بهره ببرید. حتی با وجود اینکه تبلیغات با توجه به هشتگها در اینستاگرام پیدا نمیشوند، شامل کردن هشتگ در تبلیغات به شما این فرصت را میدهد که محتوای مناسبی را برای مشترکان خود ارسال کنید.
وظیفهٔ تعیین و پیگیری چارچوبهای کسبوکار یعنی نوع کسبوکار، ارزشی که خلق میکند، رقبا و مشتریان مهم بهعهدهٔ مدیران است. حالا اگر مدیران آنقدر غرق این چارچوبها شوند که فرصتهای جدید را نبینند، یکی از علایم ریسکگریزی را نشان میدهند. مثلاً کسبوکاری که سراغ اتومیشن نرود، هزینههای تمامشدهٔ بالاتری در مقایسه با کسبوکاری که از آن استفاده میکند، دارد.
برای اطلاعات دقیقتر در این زمینه میتوانید مقالۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات را بخوانید. در مقابل، بازاریابی اینترنتی مقرونبهصرفهتر است، دسترسی جهانی دارد و امکان اندازهگیری دقیق نتایج را فراهم میکند. بازاریابی سنتی، از طریق کانالهای ارتباطی آفلاین، محیطی و حضوری انجام میشود؛ بازاریابی با استفاده از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات محیطی مانند چاپ تراکت یا نصب بیلبورد از مثالهای بازاریابی سنتی هستند. این روش معمولاً هزینۀ بالایی دارد و به مخاطبان محدودی نیز نمایش داده میشود. همچنین اگر از سایت یا کانال دیگری بهره میگیرید، راههای ارتباطی خود را در صفحه قید کنید و پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران خود باشید.
ترکیب این دو روش میتواند لیدهای ارزشمند و فروش را به طور قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین کسب و کارها میتوانند با بهره مندی از خدمات مبتنی بر داده مایند، رفتار مخاطبان خود را بهتر بشناسند و بر اساس این شناخت، کمپینهای بازاریابی خود را تنظیم کنند. این سطح از شخصیسازی، تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد میکند که در نهایت منجر به بهبود نرخ بازگشت سرمایه خواهد شد. اتومیشن مارکتینگ این امکان را فراهم میکند که سفر مشتری را براساس دادهها شخصیسازی کنید.
سپس با مقایسه نتایج این نسخهها، میتوان بهترین گزینه را برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی انتخاب کرد. اگر میخواهید بهترین طراحی بنر تبلیغاتی را داشته باشید، میتوانید ساختن بنر تبلیغاتی را به طراحان حرفهای پونیشا واگذار کنید. طراحان حرفهای پونیشا از اصولی که به شما گفتیم آگاه هستند و میتوانند متناسب با کسبوکار شما، یک بنر طراحی حرفهای کنند.
اهمیت تست A/B در این است که به جای حدس و گمان، بر اساس دادهها و آمارهای واقعی تصمیمگیری میشود و این امر منجر به افزایش نرخ کلیک، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت کاهش هزینههای تبلیغات میشود. هرچند هدف اصلی بسیاری از کمپینها فروش است، اما باید به تعاملات طولانیمدت با مخاطبان نیز توجه داشته باشید. ایجاد ارتباطات قوی با مشتریان و فالوورها میتواند به افزایش وفاداری و تکرار خرید منجر شود و در نهایت ROI را بهبود بخشد.
راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. شما میتوانید ROI کمپینهای جدید خود را با توجه به عملکرد قبلی پیشبینی کنید. برای این کار باید ترافیک موردنظر کمپین، نرخ تبدیل کمپینهای قبلی و هزینه موردنیاز برای جذب آن ترافیک را در اختیار داشته باشید. هنگامی که با نرخ بازگشت سرمایه آشنا باشید میتوانید برای بهبود کمپینهای خود تلاش کنید یا روی سودآورترین نواحی استراتژی خود تمرکز بیشتری داشته باشید. در نهایت، هدف شما از سرمایهگذاری در بازاریابی باید کسب بازدهی مطلوب و افزایش ارزش برند باشد. با ابزارها و منابع معتبر مانند Harvard Business Review و سایر منابع یاد شده، میتوانید به بهینهسازی مداوم استراتژیهای بازاریابی خود دست یابید و به نتایج مطلوبتری برسید.
این معیار به شما امکان میدهد تا بازدهی و موفقیت سرمایهگذاری در پروژههای مختلف، مثل بازاریابی را ارزیابی کنید. از ROI در بازاریابی برای محاسبه نسبت بازدهی کمپینهای بازاریابی و مقایسه هزینهها با درآمد حاصل از آنها استفاده میشود. با برنامه ریزی و اجرای درست تبلیغات می توان به بازدهی بسیار خوبی دست یافت. به عبارت دیگر، هر پولی که برای تبلیغات خرج می شود را می توان با افزایش فروش، آگاهی از برند و افزایش وفاداری مشتری چند برابر کرد. این بازگشت سرمایه زمانی حاصل می شود که تبلیغات به درستی هدف گذاری شده و به عنوان مخاطبان مناسب شناسایی شود. سپس در مورد اینکه چه زمانی باید از کدامیک برای تعیین شکست یا موفقیت یک کمپین بازاریابی استفاده کنیم، صحبت خواهیم کرد.
مشتریان بالقوه را بر اساس اقدامات قبلی آنها در هر یک از کانالهایتان با استفاده از روش شخصیسازی هدف بگیرید. کمپینهای خلاقانه بهتر است مخاطبانی که احتمال تبدیل شدنشان کم است را حذف کنید، مخصوصا اگر با بودجه محدود کار میکنید. با تعیین بودجه و حاشیه سود بهعنوان معیار، شاخص بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) مناسبی تعیین کنید. همچنین باید عملکرد کانالهای بازاریابی مختلف را بررسی کنید و کانالهای موفق و ناموفق را شناسایی نمایید.
این ابزارها با جمعآوری دادههای مختلف از جمله تعداد نمایش بنر، تعداد کلیک، تعداد افراد تبدیل و… به شما این قابلیت را میدهند تا عملکرد کمپینهای خود را به صورت دقیق تحلیل کنید. به کمک A/B Testing میتوانید نسخههای مختلفی از محتوا یا تبلیغات خود را آزمایش کنید تا متوجه شوید کدام نسخهها بهترین نتایج را به همراه دارند. مهم است که جدا از انجامدادن همهٔ کارهایی که تا اینجا گفتیم، اعداد درست برای نرخ بازگشت سرمایه را در صنعت و گروه شغلی خود پیدا کنید و خودتان را با آنها بسنجید.
این توضیح میدهد که چگونه برخی کسبوکارها با حاشیه سود بالاتر، حتی با بازده تبلیغات پایین، سرپا میمانند. برعکس، اگر حاشیه سود کم باشد، بهتر است هزینههای بازاریابی به حداقل برسد. زهای مخاطبان را پاسخ دهد، میتواند به افزایش تعاملات و توجه مخاطبان کمک کند.
یکی از تغییرات مهم در الگوریتم جدید اینستاگرام، افزایش اهمیت تعاملات با کیفیت است. تعاملات با کیفیت شامل کامنتهای طولانی و معنادار، اشتراکگذاریها و ذخیرهسازیها (Saves) میباشند. این تعاملات به الگوریتم نشان میدهند که محتوا ارزش بالاتری دارد و باید به کاربران بیشتری نمایش داده شود. میتوانید برای این کار دو یا چند نسخه از تبلیغ خود را اجرا کنید تا ببینید کدام بهتر عمل میکند.
همچنین، استفاده از دکمههای CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبتنام) تشویق میکند. اگر صاحب پیج خواه به عنوان اینفلوئنسر یا فروشنده محصول نتواند پیج اینستاگرام و بازخورد تبلیغات خود را بررسی کند، مشکلاتی برای او پیش خواهد آمد. به عنوان مثال شما وقت و هزینه خود را بدون فایده از دست دادهاید بی آنکه بدانید جامعه هدف شما چیست؟ همچنین از جذب مشتریان یا کاربران جدید باز خواهید ماند.
برای بهبود عملکردتان در زمینهی شبکههای اجتماعی، شما باید با یک استراتژی درست و اصولی پیش بروید. هر شبکهای چهارچوب و روش تولید محتوا خاص خودش را دارد و شما با شناخت این روشها میتوانید بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید. در این مسیر مشاوران آژانس دیدهبان دیجیتال مارکتینگ راژکس در کنارتان هستند تا با فعالیت درست در شبکههای اجتماعی علاوهبر برندسازی و رشد تعامل و بازدید، سرمایه خودتان را بالا ببرید. ابزارهای خودکارسازی تبلیغات میتوانند به شرکتها کمک کنند تا تبلیغات خود را بر اساس دادههای واقعی و به صورت لحظهای تنظیم کنند.
اندازهگیری ROI در بازاریابی شبکههای اجتماعی به کسبوکارها کمک میکند تا مشخص کنند آیا تلاشها و سرمایهگذاریهایشان به نتایج مطلوبی منجر شده است یا خیر. اگر کسبوکارها نتوانند این نرخ بازگشت سرمایه را به درستی اندازهگیری کنند، ممکن است پول، زمان، و منابع زیادی را صرف فعالیتهایی کنند که در نهایت به افزایش فروش یا جذب مشتریان جدید منجر نمیشود. اگر میخواهید در دنیای دیجیتال یک کسبوکار موفق داشته باشید، باید از رویکردها و طرز فکر جدید در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید. این نوع نگرش، جسارت ایجاد استراتژیهایی با روشهای نوآورانه را به شما میدهد. طبق آمارها، صاحبان برندها ۶۳ درصد از سرمایهگذاریهای خود در حوزه بازاریابی دیجیتال را افزایش دادهاند. این روند نشاندهنده قدرت بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی است و بر اهمیت آشنایی با نحوه بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تاکید میکند، چراکه این موضوع برای کسبوکارهای دیجیتال اجتنابناپذیر است.
مخاطبان به شما این فرصت را میدهند که به مخاطبان از پیش تعیین شده در میان مشتریان کنونی دست پیدا کنید. سعی کنید حلقهای از مخاطبان مشتریان را پیدا کنید که شما را دنبال نمیکنند و آنها را با تبلیغاتتان هدف قرار دهید. واژه گستر با تیمی که طی 10 سال تجربه کسب کرده شناخت درستی از نیاز های مشتریان دارد و می تواند بیشترین بهره را به مخاطبین خود برساند. این الگوریتمها تعاملات کاربران را تحلیل کرده و محتواها را بر اساس علاقهمندیها و رفتارهای گذشته آنان رتبهبندی میکنند. عواملی مانند لایکها، کامنتها، اشتراکگذاریها و زمان صرف شده روی هر پست در این تحلیلها دخیل هستند. محتوای بصری جذاب و خلاقانه می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت تبلیغات شما داشته باشد.
تبلیغات در اینستاگرام