بنیادی نیست ،

یک مطالعه توسط ناتالیا Maloshonok و ایرینا Shcheglova تحقیقات همراهان HSE دانشگاه به بررسی چرا و چگونه کلیشه

توسط MOHAMADREZASITE در 31 تیر 1399

یک مطالعه توسط ناتالیا Maloshonok و ایرینا Shcheglova تحقیقات همراهان HSE دانشگاه به بررسی چرا و چگونه کلیشه های جنسیتی می تواند disempower دانش آموزان منجر به عملکرد ضعیف تحصیلی و بالا بودن نرخ ترک تحصیل. با توجه به مطالعه بیش از یک سوم (35 درصد) زنان جوان شده است منجر به این باور در مردان برتر توانایی ریاضی.

سهم زنان

عدم تعادل جنسیتی شروع می شود در مدرسه متوسطه همچنان از طریق دبیرستان و افزایش بیشتر در دانشگاه با چند زن دانشجویان انتخاب علوم و مهندسی به عنوان رشته. مرحله نهایی این منفی انتخاب اتفاق می افتد در محل کار.

در روسیه بسیاری از دانش آموزان در بنیادی مربوط به مقاطع کارشناسی و دوره های تخصصی متفاوت از یک چهارم تا یک سوم بسته به منطقه مورد مطالعه. در سال 2018 با توجه به وزارت آموزش و پرورش و علوم اطلاعات زنان اختصاص تنها 26 درصد از دانش آموزان در رشته مهندسی تکنولوژی و علوم فنی در مقطع کارشناسی دوره 27 درصد در علوم کامپیوتر و اطلاعات دوره ها تقریبا یک سوم (31%) در ریاضیات و مکانیک و 32 درصد در فیزیک و نجوم است. این داده ها سازگار است با سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) شاخص های روسیه: در مقطع کارشناسی فقط 35 درصد از فارغ التحصیلان در بنیادی هستند.

Maloshonok و Shcheglova نشان می دهد که این عدم تعادل می تواند تا حد زیادی به دلیل کلیشه های جنسیتی. به منظور آزمون فرضیه محققان تجزیه و تحلیل داده ها از مطالعه کارشناسی عملکرد (فوق العاده آزمونهای بین المللی بررسی تطبیقی مهندسی دانشجويان آموزشی موفقیت انجام شده توسط HSE با همکاری دانشگاه استنفورد و دیگران.

بیش از 2600 سال اول دانشجویان بررسی شد و در پاییز 2015. در بهار سال 2017 ترک تحصیل داده های جمع آوری شده در همان دانش آموزان است. محققان به بررسی اطلاعات دانشجویان در 17 رشته مهندسی و علوم کامپیوتر رشته از جمله اساسی انفورماتیک کاربردی کامپیوتر, ریاضیات, اطلاعات سیستم, نرم افزار, مهندسی, مهندسی الکترونیک, تکنولوژی لیزر فوتونیک و دیگران.

ترک تحصیل پارادوکس

اگر چه برخی در سطح بین المللی مقالات چاپ شده نشان می دهد که زنان کمتر به احتمال زیاد به ادامه بنیادی در زمینه رشته های, در حالی که جنس مذکر است یک پیش بینی از دانشجويان قصد ادامه در علوم کامپیوتر عمده ای فراتر از دوره مقدماتی HSE محققان دریافتند این قضیه درست باشد یعنی که مردان با احتمال بیشتری از زنان جوان به رها کردن از بنیادی رشته به عنوان مثال 7 ٪ (19% در مقابل 12 درصد برای زنان) برای رشته های مهندسی و 5 درصد (22 درصد در مقابل 17 درصد) و علوم کامپیوتر.

این ممکن است منعکس کننده تمایز مهم بین دانشگاه ها در روسیه و کشورهای دیگر از نظر هزینه کمک درسی سیستم های. در روسیه بسیاری از دانش آموزان شهریه یارانه توسط دولت و شایع ترین دلیل برای دانش آموز ترک تحصیل غیر ارادی است اخراج دانشگاهی به شکست است. در مقابل بسیاری از دانش آموزان در ایالات متحده برای پرداخت شهریه خود را و درصد قابل توجهی از کسانی که ترک و انجام این کار به طور داوطلبانه.

'این واقعیت است که شهریه خود را است یارانه می تواند یک انگیزه قوی برای زنان جوان برای تکمیل عمده خود را حتی اگر آنها ناراضی هستند با آموزش و تجربه به دانش آموزان' محققان نتیجه گیری کرد.

خطر گرایش--اعتقاد بر این بود بالاتر در مردان جوان--ممکن است عامل دیگری توضیح جنسیتی تفاوت در نرخ ترک تحصیل. نشان داده شده است که خطر ابتلا دانش آموزان هستند بیشتر احتمال دارد به رها کردن.

زیر آن را از بالا که به طور متوسط زنان دانشجویان در بنیادی رشته انجام بهتر و علمی تر از همتایان مرد خود هستند و بیشتر احتمال دارد برای تکمیل مطالعات خود را. اما ممکن است به کاهش نرخ ترک تحصیل در دانش آموزان و حتی بیشتر ؟ آنچه که دلیل اصلی انتخاب خود را به ترک: در حال ضعف درسی یا چیز دیگری است ؟

متاسفانه کلیشه های جنسیتی به نظر می رسد در بازی در اینجا به عنوان به خوبی. نه تنها آنها را تحت تاثیر قرار زنان جوان علاقه دقیق علوم و انتخاب حرفه ای در بنیادی اما حتی مهم تر از آنها می تواند تضعیف دانش آموزان اعتماد به نفس در توانایی خود را برای رقابت با موفقیت با مردان است.

عبور از فیلتر

بسیاری از دانشجویان زن شنیده می شود و زمان دوباره که خود توانایی ریاضی کمتر از همتایان مرد خود اغلب تضعیف زنان انگیزه نسبت به ادامه تحصیل در رشته های مرتبط. "برای برخی از زنان جوان این می تواند منجر به ترک تحصیل و یا به دادن تا در انتخاب خود را حرفه ای پس از فارغ التحصیلی' به گفته محققان.

'ترک تحصیل افزایش خطرات برای دختران که بر این باورند که پسران بهتر توانایی ریاضی و 35 درصد از دانش آموزان در نمونه ما به اشتراک گذاری این باور,' Shcheglova نظرات. او همکاری نویسنده Maloshonok تایید می کند که " این گروه از دانشجویان هستند و 57 درصد بیشتر احتمال دارد به رها کردن از دانشجويان پسر است.'

با وجود یافته های پژوهش نشان می دهد که زنان عملکرد بهتر در بنیادی 'این استدلال معمولا نادیده گرفته میشوند' به گفته مهندس Anna S. 'حتی زمانی که شما خوب هستند آکادمیک دیگران ممکن است قادر به متقاعد کردن شما قبل از سال آخر در دانشگاه که موفقیت در "مردان دامنه" است که فراتر از توانایی های خود را. در طول زمان بسیاری از زنان تصمیم می گیرید که آنها به احتمال زیاد به ضربه زدن به سقف شیشه ای به هر حال وجود دارد و ممکن است بهتر از جاهای دیگر است.'

اما آیا این زنان نمی توانند موفقیت در بنیادی' کلیشه آمده است ؟ در واقع هیچ تفاوت در کیفیت نشریات یافت شده است موجود در مقالات علمی نوشته شده توسط مردان و زنان در سراسر جهان است. 'اما برای برخی از دلیل آن است که به طور گسترده ای اعتقاد بر این است که خانم ها لازم نیست که مغز برای ریاضیات' می گوید: فیزیکدان ناتالیا. "من به یاد داشته باشید یک مرد همکار-دانشجو گفت که زنان قادر به فکر می کنم منطقی و ندارد "ریاضی وضوح از ذهن است." آن را کامل demotivator.' ناتالیا اذعان داشتن شک و تردید در مورد توانایی های خود را پس از شنیدن آن است.

محققان با مقایسه این کلیشه های جنسیتی به سختی فیلتر است که به دور از همه زنان هستند قادر به عبور. نیازی به گفتن هر گونه کلیشه ای در مورد زنان را عدم توانایی در ریاضیات کاملا نادرست است.

###

سلب مسئولیت: AAAS و EurekAlert! مسئول صحت اخبار منتشر شده به EurekAlert! با کمک موسسات و یا برای استفاده از هر گونه اطلاعات از طریق EurekAlert سیستم.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب