تراکم ترافیک و باد و هوا طبقه بندی تاثیر غلظت آلاینده NO2

تصویر: تراکم ترافیک و باد و هوا طبقه بندی تاثیر آلودگی هوا آلاینده دی اکسید نیتروژن با توجه به نتیجه گیری

توسط MOHAMADREZASITE در 8 تیر 1399
IMAGE

تصویر: تراکم ترافیک و باد و هوا طبقه بندی تاثیر آلودگی هوا آلاینده دی اکسید نیتروژن با توجه به نتیجه گیری از یک TROPOS مطالعه به سفارش LfULG. مشاهده بیشتر

اعتبار: Burkhard لمان LfULG

لایپزیگ/درسدن. در ارتباط با اثرات COVID-19 گیر ماهواره ای اندازه گیری ساخته شده سرفصل نشان دادن چه مقدار آلاینده دی اکسید نیتروژن (NO2) کاهش یافته بود در چین و شمال ایتالیا. در آلمان تراکم ترافیک است که مهم ترین عامل است. اما آب و هوا نیز تاثیر غلظت NO2, با توجه به مطالعه انجام شده توسط موسسه لایب نیتس برای وردسپهر پژوهش (TROPOS) که ارزیابی تاثیر شرایط آب دی اکسید نیتروژن غلظت در زاکسن 2015 تا 2018 به نمایندگی از ساکسون دولت برای محیط زیست و کشاورزی و زمین شناسی (LfULG). نشان داده شد که سرعت و ارتفاع پایین ترین لایه هوا مهم ترین عوامل است که تعیین مقدار آلاینده ها تجمع می تواند به صورت محلی.

به منظور تعیین تاثیر مختلف آب و عوامل مؤثر بر کیفیت هوا در این تیم با استفاده از یک روش آماری است که اجازه می دهد هواشناسی نوسانات به ریاضی از حذف طولانی مدت اندازه گیری. کیفیت هوا نوسان در برخی موارد بسیار به شدت به علت های مختلف انتشار گازهای گلخانه ای و تاثیر آب و هوا. تا به حال, اما آن را دشوار است برای برآورد آنچه به اشتراک گذاری اقدامات قانونی از جمله مناطق انتشار کم یا دیزل رانندگی را ممنوع کرده اند و آنچه به اشتراک گذاری آب و هوا تأثیرات را در واقعی کیفیت هوا ؟ با روش استفاده از این ساده تر خواهد شد در آینده.

دی اکسید نیتروژن (NO2) است که یک محرک گاز که حملات غشای مخاطی دستگاه تنفسی باعث واکنش های التهابی به عنوان یک آنتی اکسیدان و افزایش اثر سایر آلاینده های هوا. به عنوان یک پیشرو ماده آن نیز می تواند کمک به شکل گیری ذرات. محدود کردن مقادیر تعیین شده در اتحادیه اروپا برای حفاظت از مردم: برای نیتروژن دی اکسید به طور متوسط سالانه ارزش 40 میکروگرم در هر متر مکعب از هوا اعمال می شود (µg/m3). برای حفاظت از سلامت مردم اقدامات باید در نظر گرفته شود اگر این حد ارزش دارد نه با پیروی شده است. در 2018/2019 برای مثال اقدامات مختلف صورت گرفته در آلمان اعم از کاهش در تعداد خطوط (به عنوان مثال در لایپزیگ) به رانندگی ممنوع برای وسایل نقلیه دیزلی (به عنوان مثال در اشتوتگارت).

برای ارزیابی اثربخشی اقدامات آن خواهد بود مفید برای تعیین دقیق تاثیر شرایط آب و هوایی. ساکسون دولت برای محیط زیست و کشاورزی و زمین شناسی (LfULG) بنابراین راه اندازی TROPOS به انجام یک مطالعه بر روی تاثیر عوامل آب و هوا در غلظت NO2 و ارائه آن داده های اندازه گیری از سخن کیفیت هوا اندازه گیری شبکه و داده های هواشناسی برای این منظور است. محققان در نتیجه قادر به ارزیابی داده ها از 29 ایستگاه در زاکسن بیش از یک دوره چهار سال است که نمایندگی یک مقطع از آلودگی هوا از ایستگاه های در ترافیک به مراکز شهری و روستایی پس زمینه ایستگاه و ایستگاه در خط الراس Erzgebirge کوه. آنها همچنین محاسبه ارتفاع از پایین ترین لایه در جو و ثبت داده ها از ترافیک شمارش ایستگاه در لایپزیگ و درسدن به مطالعه است. یک روش از زمینه یادگیری ماشین استفاده شد و جهت آناليز داده ها از مدل سازی در این نرم افزار که در زمینه کیفیت هوا برای اولین بار منتشر شد توسط محققان بریتانیایی در سال 2009.

در این راه مطالعه قادر به نشان می دهد که تراکم ترافیک در تمام ترافیک ایستگاه های بیشتر به طور قابل توجهی مسئول اکسید نیتروژن غلظت. اما دو آب و پارامترهای همچنین تاثیر قابل توجهی بر روی دی اکسید نیتروژن غلظت: سرعت و ارتفاع به اصطلاح مخلوط کردن لایه. دومی یک پارامتر هواشناسی نشان می دهد که ارتفاع که پایین ترین لایه ای از هوا که در آن گازهای مخلوط را گسترش می دهد. "همچنین نشان داده شد که رطوبت بالا نیز می تواند کاهش غلظت دی اکسید نیتروژن که می تواند با توجه به این واقعیت است که این آلاینده ها سپرده بیشتر به شدت بر روی سطوح مرطوب. اما علل دقیق آن هنوز مشخص نیست می گوید:" Dominik ون Pinxteren.

تجزیه و تحلیل آماری نیز فعال محققان برای حذف نفوذ آب و هوا از زمان سری از آلاينده: تنظیم برای آب و هوا غلظت اکسیدهای نیتروژن (NOx) کاهش در مجموع از 10 میکروگرم در هر متر مکعب بین 2015 و 2018 به طور متوسط بیش از همه ترافیک ایستگاه در زاکسن. در مناطق شهری و روستایی و در خط الراس Erzgebirge اما غلظت NOx تمایل به باقی می ماند در همان سطح. حتی اگر شده اند وجود دارد برخی از پیشرفت در کیفیت هوا در سال های اخیر وجود دارد خوب استدلال علمی برای کاهش آلودگی هوا است.

در راه این امر همچنین به زودرس گیری از تاج بحران: به منظور پیدا کردن چگونه قوی تاثیر محدودیت های اولیه در کیفیت هوا در واقع تاثیر آب و هوا خواهد باید آماری در حذف یک دیگر مجموعه ای از اندازه گیری. به این منظور تحقیقات برای لایپزیگ منطقه در حال حاضر در جریان است در TROPOS به عنوان یک اروپا گسترده مطالعه اتحادیه اروپا تحقیقات زیرساخت برای کوتاه مدت جوی ترکیبات مانند آئروسل ابرها و ردیابی گازهای (ACTRIS) آلمان سهم است که با هماهنگی TROPOS. Tilo Arnhold

###

نشریه:

Dominik ون Pinxteren سباستین Düsing آلفرد Wiedensohler, Hartmut هرمان (2020): هواشناسی نفوذ در دی اکسید نیتروژن: تاثیر شرایط آب و هوا در نیتروژن غلظت دی اکسید در هوای 2015 تا 2018. سری از نشریات از LfULG موضوع 2/2020 (در آلمان تنها) https://publikationen.sachsen.د/bdb/artikel/35043

این مطالعه به سفارش دولت برای محیط زیست و کشاورزی و زمین شناسی (LfULG).

پروژه:

LfULG-Projekt "Meteorologische Einflüsse auf Stickstoffdioxid": https://www.luft.sachsen.د/Inhalt_FuE_Projekt_Witterung_NOx_ozon.html

تماس با رسانه ها:

دکتر Dominik ون Pinxteren
دانشمند شیمی اتمسفر بخش در لایبنیتس-موسسه وردسپهر پژوهش (TROPOS) لایپزیگ
تلفن +49 341 2717- 7029
https://www.tropos.de/en/موسسه/درباره ما/کارکنان/dominik-ون-pinxteren

پروفسور Hartmut Herrmann
رئیس شیمی اتمسفر بخش در لایبنیتس-موسسه وردسپهر پژوهش (TROPOS) لایپزیگ
تلفن +49 341 2717- 7024
https://www.tropos.de/en/موسسه/درباره ما/کارکنان/hartmut-herrmann

Tilo Arnhold
روابط عمومی در موسسه لایب نیتس برای وردسپهر پژوهش (TROPOS) لایپزیگ, آلمان
تلفن: +49-341-2717-7189
https://www.tropos.de/en/زمان-مسائل/press-releases

لینک:

COVID-19 مبارزات توسط ACTRIS: http://www.actris.اتحادیه اروپا/کمک رسانی/اخبار/ACTRISUpdates.aspx

اطلاعات پس زمینه:

تا به حال تاثیر آب و هوا ساخته شده است آن را دشوار است به ارزیابی اثربخشی ترافیک اقدامات در کاهش قرار گرفتن در معرض آلاینده دی اکسید نیتروژن. این است که عمدتا به دلیل تشکیل آن: اکسیدهای نیتروژن (NOx) به طور عمده تولید شده در فرآیندهای احتراق. در conurbations ترافیک جاده در نظر گرفته شده است مهم ترین منبع با بزرگترین سهم در آینده از موتورهای دیزل. موتورهای دیزل منتشر می کنند و دی اکسید نیتروژن و, بالاتر از همه, نیتروژن مونو اکسید (NO) که تبدیل به NO2 در فضای پیچیده فرآیندهای فتوشیمیایی: بالا تابش خورشیدی می تواند در نتیجه منجر به بالا NO2 و ازن (O3) سطوح به خصوص در مناطق شهری است. همچنین در فصل تابستان درجه حرارت بالا به خصوص در مناطق روستایی می تواند منجر به غلظت های بالا از biogenic ترکیبات آلی فرار (BVOC) و در نتیجه به افزایش تبدیل به NO2. اما به حدی که غلظت ردیابی گازهای تجمع در هوا بالاتر از سطح زمین نیز بستگی به شرایط آب و هوا: مدت طولانی است که شناخته شده است که ضعیف بادها می تواند به علت غلظت بالای آلاینده ها. دو تفسیر عوامل گرد هم می آیند و به خصوص در وارونگی هوا در فصل زمستان: به دلیل هوای سرد وجود دارد مقدار زیادی از حرارت و تولید گازهای گلخانه ای در یک جمع کوچک حجم هوا است. غلظت بالای آلاینده ها هستند و سپس نتیجه. به ویژه در دره محل و سپس عمل مانند یک گلدان که در آن وارونگی لایه در جو شده است قرار داده و در درب.

غلظت دی اکسید نیتروژن (NO2) در ایالت زاکسن کاهش یافته است به طور متوسط از سال 2000. تا 2018 اما exceedances سالانه NO2 حد 40 میکروگرم در هر متر مکعب هنوز اندازه گیری شد. در اکتبر 2019 برای مثال در شهر لایپزیگ بود مجبور به اجرای اقدامات فوری از هوای پاک برنامه ریزی و کنترل جریان ترافیک در چند مطلب در جاده ها به دلیل مدلسازی پیشنهاد کرده بود که NO2 ارزش ها در این جاده ها بیش از حد بالا است.

اعمال روش بر اساس به اصطلاح "افزایش رگرسيون درختان". "این تصمیم درختان است که با یک الگوریتم ریاضی است 'آموزش دیده در چنین راهی که آن را می تواند به طور مستقل تصمیم گیری بر اساس داده که آیا یک عامل تاثیر غلظت آلاينده و اگر چنین است چگونه بالا این تاثیر است. یک درخت تصمیم گیری شامل یک توالی از "اگر-آنگاه" تصمیم گیری که در ساختار آن شبیه به یک درخت است که شروع می شود در ریشه و شاخه ها بیشتر و بیشتر تا زمانی که آن می رسد "برگ" به عنوان نقاط نهایی از یک درخت تصمیم گیری نیز به نام" توضیح می دهد که دکتر Dominik ون Pinxteren از TROPOS ساخته شده است که این روش قابل اجرا برای زاکسن. "یک نقطه ضعف از یک تک درخت رگرسيون آن است که معمولا تنها نسبتا خوب پیش بینی کیفیت. برای بهبود این برنامه های کاربردی مدرن در نتیجه محاسبه گروه متشکل از بسیاری از درختان. این پیش بینی به طور متوسط از کل "جنگل" پس به صحبت می کنند. در این راه یک "ضعیف یادگیرنده" من.e.یک تک درخت با عمق محدود است به تدریج ساخته شده و یا افزایش برای تبدیل شدن به یک "قوی یادگیرنده" و در نتیجه قدرتمند مدل که تبدیل شده اند به طور گسترده ای در زمینه یادگیری ماشین".

نتایج دقیق:

این تیم در اطراف Dominik ون Pinxteren قادر به آماری محاسبه است که به عنوان مثال در اندازه گیری ایستگاه درسدن-Bergstraße نیتروژن دی اکسید کاهش غلظت به طور قابل توجهی با توجه به وزش باد: از 0 به 1 m/s سرعت 25 mg/m3 و بین 1 و 3 m/s توسط یکی دیگر از 10 µg/m3. NO2 نیز کاهش می یابد 10 µg/m3 زمانی که ارتفاع مخلوط کردن لایه افزایش می دهد و از بسیار نزدیک به زمین به طور متوسط ارتفاع از 500 متر.

لایب نیتس-موسسه وردسپهر پژوهش (TROPOS) عضو لایبنیتس انجمن که متصل 96 مستقل موسسات تحقیقاتی که در محدوده تمرکز از طبیعی و مهندسی و علوم محیط زیست از طریق اقتصاد فضایی و علوم اجتماعی به علوم انسانی. لایبنیتس موسسات مسائل اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی ارتباط. آنها رفتار دانش محور و کاربردی تحقیقات پایه حفظ زیرساخت های علمی و ارائه تحقیقات مبتنی بر خدمات است.

لایب نیتس انجمن شناسایی نقاط تمرکز خود را برای انتقال دانش به سیاست سازان, دانشگاه, کسب و کار و مردم است. لایبنیتس موسسات همکاری به شدت با دانشگاه ها در قالب "لایبنیتس ScienceCampi" (موضوعی مشارکت بین دانشگاه و غیر دانشگاه موسسات تحقیقاتی) به عنوان مثال - و همچنین با صنعت و دیگر همکاران در خانه و خارج از کشور.

آنها موضوع را به یک ارزیابی مستقل روش که بی نظیر است که در آن شفافیت است. با توجه به اهمیت این نهاد برای کشور به عنوان یک کل آنها تامین می شود به طور مشترک توسط فدراسیون و Länder به کارگیری برخی از 20,000 نفر از جمله 10,000 محققان.

کل بودجه از تمام موسسات حدود 1.9 میلیارد یورو رسید. آنها تامین می شود به طور مشترک توسط دولت فدرال و Länder. اساسی بودجه موسسه لایب نیتس برای وردسپهر پژوهش (TROPOS) است بنابراین تامین مالی توسط وزارت فدرال آموزش و پژوهش (BMBF) و سخن دولت وزارت علوم و هنر (SMWK). این موسسه شرکت تامین مالی مالیات بر درآمد بر اساس بودجه مصوب ساکسون دولت و مجلس است.

https://www.لایبنیتس-gemeinschaft.de/en/صفحه اصلی/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن