سیر و سیردرمانی - عطاری عطار

و کتب صحاح اهل سنت که بیشتر شهرت دارد غیر از کتاب عبدالله بن عبدالرحمن دارمی است که به صحاح سته مشهور است. 1)

توسط MOHAMADREZASITE در 29 آبان 1400
و کتب صحاح اهل سنت که بیشتر شهرت دارد غیر از کتاب عبدالله بن عبدالرحمن دارمی است که به صحاح سته مشهور است. 1) - شهری مشهور از سرزمین تهامه در راه یمن که بسال 10 هجری فتح شد. یاران راه راست : فستعلمون من اصحاب الصراط السوی. و هجویری ذیل عنوان باب ذکر اهل الصفة آرد: بدان که امت کثرهم الله مجتمع اند بر آنک پیغمبر را (ع) گروهی بوده اند از صحابه (رض) که اندر مسجد وی ملازم بودند و مهیا مر عبادت را و دست از دنیا بداشته بودند و از کسب اعراض کرده بودند و خدای عزوجل ازبرای ایشان را با پیغمبر (ع) عتاب کرد عز من قائل: و لاتطرد الذین یدعون ربهم بالغداة و العشی الاَیة. اگر جمله ایشان را یاد کنم دراز گردد و شیخ ابوعبدالرحمن محمد بن حسین السلمی (رض) کی نقال طریقت و کلام مشایخ بودست تاریخی کردست مر اهل صفة را مفرد و مناقب و فضایل و اسامی و کنی بیاورده اما مسطح بن اثاثة بن عباد را ازجملهء ایشان گفتست و من بدل ورا دوست ندارم کی ابتداء افک ام المؤمنین عایشه (رض) وی کرده بود اما ابوهریره و ثوبان و معاذبن الحارث و سائب بن الخلاد و ثابت بن الودیعة و ابوعبیس عویم بن ساعد و سالم بن عمیربن ثابت و ابوالیسر کعب بن عمر و وهب بن معقل و عبدالله بن انیس و حجاج بن عمرو الاسلمی رضوان الله علیهم اجمعین ازجملهء ایشان بوده اند گاه گاه بسببی تعلق کردندی اما جمله اندر یک درجه بوده اند. عبدالله بن اباض رئیس این گروه در روزگار مروان بن محمد آخرین خلیفهء بنی امیه متوفی بسال 132 ه سیر سیاه برای سنگ کلیه . ق. خروج کرد و عبدالملک بن محمد بن عطیه یکی از سرداران مروان در تباله(1) با وی به نبرد پرداخت. عددهم: از ایشان یکی منادی حضرت جبار و گزیدهء محمد مختار بلال بن رباح (رض) و دیگر دوست خداوند داور و محرم احوال پیغامبر ابوعبدالله سلمان الفارسی (رض) و دیگر سرهنگ مهاجر و انصار و متوجه خداوند غفار ابوعبیده عامربن عبدالله بن الجراح (رض) و دیگر گزیدهء اصحاب و زینت ارباب ابوالیقظان عماربن یاسر (رض) و دیگر گنج علم و خزینهء حلم ابومسعود عبدالله بن مسعود الهذلی (رض) و دیگر متمسک درگاه حرمت و پاک از عیب و آفت عتبة بن مسعود برادر عبدالله (رض) و دیگر سالک طریق عزلت و معرض از عصایب زلت المقدادبن الاسود (رض) و دیگر راعی مقام تقوی و راضی به بلا و بلوی خباب بن الارت (رض) و دیگر قاصد درگاه رضا و طالب لقا اندر بقا صهیب بن سنان (رض) و دیگر درج سعادت و بحر قناعت عتبة بن غزوان (رض) و دیگر برادر فاروق و معرض از کونین و مخلوق زیدبن الخطاب (رض) و دیگر خداوند مجاهدات اندر طلب مشاهدات ابوکبشه مولی پیغمبر (رض) و دیگر عزیز تائب و از کل خلق به حق آئب ابوالمرثد کنازبن حصین الغنوی (رض) و دیگر عامر طریق تواضع و سپرندهء محجهء تقاطع سالم مولی حذیفة الیمانی (رض) و دیگر خایف از عقوبت و هارب از طریق مخالفت عکاشة بن المحصن (رض) و دیگر زَینِ مهاجر و انصار و سید بنی قار مسعودبن ربیع القاری (رض) و دیگر حافظ انفاس پیغمبر و مر جمله خیرات را در، عبدالله بن عمر (رض) و دیگر اندر زهد مانندهء عیسی و اندر شوق بدرجهء موسی ابوذر جندب بن جنادة (رض) و دیگر اندر استقامت مقیم و اندر متابعت مستقیم صفوان بن بیضا (رض) و دیگر صاحب همت و خالی از تهمت ابودردا عویمربن عامر (رض) و دیگر مر کیمیاء دین را شرف و مر دُرّ توکل را صدف عبدالله بن بدر الجهنی (رض) و دیگر متعلق درگاه رجا و گزیدهء رسول پادشا ابولبابة بن عبدالمنذر (رض). عکرمة. صفوان بن امیة. رجوع به صلتیه و عثمان بن ابی الصلت و ملل و نحل شهرستانی چ مطبعهء حجازی قاهره ج1 ص202 و التبصیر ص33 و الفرق بین الفرق ص76 و مقریزی ج 4 ص179 و التعریفات ص90 و الاعتقادات ص48 شود. پیروان عثمان بن ابی الصلت یا صلت بن ابی الصلت بودند که از فرقهء عجارده منشعب شدند و خود بدعتهای دیگری ساختند. حکیم بن حزام. صهیب بن سنان. آن گروه به یکدیگر گفتند: او پیامبریست که یهود شما را به وی وعده داده است، پس البته دیگران نباید بر شما سبقت گیرند، از اینرو دعوت پیامبر را اجابت کردند و به خدا و رسول او ایمان آوردند و گفتهء وی را تصدیق کردند و آنان عبارت بودند از: ابوامامة اسعدبن زرارة بن عدس بن ثعلبة بن غنم بن مالک بن نجار، و عوف بن حارث بن رفاعة بن حارث بن سوادبن مالک بن غنم (و او را عوف بن عفراء نیز گویند)، و رافع بن مالک بن عجلان بن عمروبن عامربن زریق و قطبة بن عامربن حدیدة (و او را قطبة بن عمروبن حدیده نیز گویند)بن عمروبن سوادبن غنم بن کعب بن خزرج، و عقبة بن عامربن نابی(1)بن حرام، و جابربن عبدالله بن رئاب(2)بن نعمان بن سنان بن عبیدبن عدی بن غنم بن کعب بن سلمه. آنانکه قیاس و اجتهاد در احکام را تجویز نمیکردند و گفتند: اصول عبارتند از کتاب و سنت و اجماع فقط. در اصطلاح رجالی، چهارده تن میباشند که نه تن ایشان از قریش و پنج تن دیگر از جز آنان بوده اند، دستهء نخست عبارتند از: خلفای سه گانه و طلحة و عبدالرحمن بن عوف و سعدبن ابی وقاص و ابوعبیده و معاویه و عمروبن عاص. اهمیت گردشگری در روستای امامزاده هاشم، مدیون طبیعت بکر و زیارتگاه هاشم بن محمد است. که آنان را اهل عقبه نیز میخواندند، بروایتی 13 تن و بقولی 14 تن و بگفته ای 15 تن بودند، ولی قولی که بیشتر مورد قبول است اینست که 12 تن بودند، و ابن قتیبه نامهای آنان را بدینسان آورده است: عبدالله بن ابی بن سلول، سعدبن ابی سرح، ابوحاضر اعرابی، جلاس بن سویدبن صامت، مجمع بن جاریة، ملیح بن تمیمی، حصین بن نمیر، طعیمة بن ابیرق، مرة بن ربیع و ابوعامر که رئیس آن گروه بود و برای او مسجد ضرار را بنیان نهادند. این محصول حدود پنجاه الی نود روز در محیطی با دمای بالا قرار می دهند تا حالا ژله ای پیدا کرده و رنگ سیاهی پیدا کنند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن